Sprzedaż i serwis urządzeń warsztatowych

Gładysek

Mapa stronyKontakt


 
Bosch Diagnostics
Program ESI[tronic]
 
Urządzenia diagnostyczne


Promocje i nowości
  Czyszczenie filtrów DPF, FAP, SCR
 
Diagnoza silników i elektroniki
Kontrola i czyszczenie wtryskiwaczy
Oprogramowanie
Analiza spalin
Prostowniki i testery akumulatorów
Diagnoza alternatorów i rozruszników
Urządzenia do obsługi klimatyzacji
Wyciągi spalin samochodowych
Urządzenia uzupełniające

Używane urządzenia diagnostyczne

Szkolenia serwisowe
Poradnik diagnostyki samochodowej

Turbiny, wtryskiwacze i pompy
Sklep internetowy Bosch

Strona główna
Kontakt
Mapa strony

Strona startowa Gładysek
Serwis Samochodowy Bosch
 
 

Urządzenia FH1, FH2, FH3 firmy FFSolution
do regeneracji filtrów DPF, FAP, SCR



 

 

FFSolution FH1, FH2, FH3 Double

TRWA PROMOCJA NA MASZYNY FFSOLUTION:



Promocja na urządzenia FFSolution do DPF  




FFSolution | Polska



Nowość, FH2 lekko się zmieniło. Powstała mała odmiana - FH1 oraz wersja XL - FH3.
Poznaj ceny, specyfikacje i różnice pomiędzy FH1, FH2 i FH3.
Kliknij tutaj aby pobrać ofertę

Pobierz także zaświadczenie o innowacyjności FH3
- zobacz czym się wyróżnia na tle innych maszyn

Od stycznia 2020 pracujemy na najnowszym urządzeniu FFSolution FH3 Double wraz z kabiną do obsługi dwóch DPF jednocześnie.

Zapraszamy na prezentację do Krakowa! Poniżej zdjęcie naszej pracowni DPF z nowymi maszynami:



Innowacyjne i oryginalne stanowisko do wodnego czyszczenia, regeneracji oraz sprawdzania przeciwciśnienia filtrów cząstek stałych DPF / FAP, a także katalizatorów DOC oraz SCR z samochodów osobowych oraz ciężarowych FH1, FH2, FH3 szwajcarskiej firmy FFSolution.



Nasza firma została generalnym importerem urządzeń szwajcarskiej firmy FFSolution do serwisowania filtrów cząstek stałych i katalizatorów. Innowacyjna metoda czyszczenia usuwa do 98,5% sadzy i popiołu przywracając filtry DPF do stanu niemal nowych podzespołów. Urządzenie bada przeciwciśnienie filtra przed oraz po czyszczeniu oraz drukuje protokoły z wynikami testu.

Obecnie na rynku polskim pracuje już 50 maszyn FFSolution FH Double.
Wybierz sprawdzone rozwiązanie.




Korzyści z czyszczenia filtra DPF na urządzeniu FH2/FH3
-
Zwiększona moc silnika
- Brak ciągłej konieczności wypalania filtra podczas jazdy
- Zapobieganie nieudanym próbom wypalenia
- Możliwość przywrócenia sprawności filtra w przypadku bardzo silnego zatkania, gdy nawet nie pomaga wypalanie serwisowe
- Pozbycie się problemu z występującym check-engine i trybem awaryjnym dotyczącym zatkania DPF
- Usunięciu podlega do 98,5% SADZY oraz POPIOŁU! Filtr będzie niemal jak nowy.
- Czyszczenie to nie wszystko. Urządzenie sprawdzi przeciwciśnienie przed oraz po czyszczeniu i wydrukuje te wartości na protokole. Po różnicy ciśnienia będzie widać skuteczność czyszczenia.
- Urządzenie pracuje w obiegu zamkniętym z układem filtracji, zatem jest bezpieczne dla środowiska i nie emituje zanieczyszczeń do atmosfery
- Czyszczenie odbywa się z udziałem wody. Jedynym używanym detergentem jest środek ułatwiający usunięcie resztek oleju silnikowego, który aplikuje się w niewielkiej ilości przed procesem czyszczenia na urządzeniu. Koszt detergentu: 3,6 zł na 1 DPF.
- Filtry w urządzeniu: Filtracja 3-5 mikronów, powierzchnia 22,8m2, wystarczają średnio na 100 DPF. Koszt za komplet 4 szt: 900 zł netto. Koszt filtrów na 1 DPF: 9 zł. Filtry nie wymagają przemywania.
- Koszty eksploatacyjne urządzenia (prąd, detergent ułatwiający oddzielenie oleju silnikowego, filtry urządzenia) w przeliczeniu na 1 filtr DPF: średnio 20 zł. Reszta kwoty pochodzącej z usługi czyszczenia DPF urządzeniem FH2/FH3 to marża.
- Proces nie wymaga żadnych modyfikacji filtrów DPF, w tym rozcinania, spawania itp. 

Zobacz film prezentujący możliwości urządzenia FFSolution FH2 Double



ZAWÓR FFSOLUTION - NOWOŚĆ 2018!



Innowacyjny zawór FFSolution umożliwia jeszcze lepsze czyszczenie filtrów DPF/FAP, a sam proces nie wymaga już obracania filtrem DPF podczas czyszczenia jak to było wcześniej. Zarówno zawór jak i metoda czyszczenia z jego użyciem posiada aktywny patent europejski. Więcej informacji na stronie producenta - patrz na dole tej strony.










Metody serwisowania DPF dostępne na rynku

Wypalanie serwisowe na pojeździe
Z wysokim stanem popiołu, ta opcja będzie jedynie tymczasowym rozwiązaniem, które usunie sadzę, ale nie tknie popiołu.

Preparaty czyszczące do stosowania na pojeździe
Niektóre środki czyszczące zastosowane w odpowiedni sposób, ułatwią oczyszczenie filtra z sadzy, lecz nie będą miały wpływu na popiół. Są dostępne także preparaty, których stosowanie w żaden sposób nie przełoży się na poprawę stanu DPF. Płyny czyszczące niejednokrotnie przyniosą efekt odwrotny do zamierzonego poprzez przenikanie popiołu w głąb DPF blokując go jeszcze bardziej.

Usunięcie filtra DPF
Usuwając filtr DPF skracasz czas bezawaryjnej pracy turbosprężarki, gdyż po stronie wydechu zacznie panować niższe nadciśnienie. Twój samochód nie przejdzie przeglądu technicznego, jeżeli diagnosta wykona należycie badanie zadymienia. Zatruwasz środowisko naturalne.

Wymiana DPF na nowy
Rozwiązanie bardzo kosztowne. Nowy filtr to koszt kilku lub nawet kilkunastu tys. zł.

Wypalenie filtra DPF
Popiół powstaje po procesie spalania dodatków do oleju silnikowego, zatem jest substancją, której nie da się wypalić. Wszelkie próby wypalenia filtra czy na pojeździe, czy po jego demontażu usuną sadzę, lecz nie mają wpływu na zawartość popiołu w filtrze. Próby wydmuchania popiołu sprężonym powietrzem nie przyniosą rezultatu, gdyż powietrze znajdzie ujście w kanałach w miejscu, w którym będzie przepływać z najmniejszym oporem, zatem popiół upchany na końcu kanałów, pozostanie na swoim miejscu.

Czyszczenie wodne filtra DPF po jego demontażu z pojazdu na urządzeniu FH2/FH3
Najlepszą metodą czyszczenia filtra cząstek stałych i przywrócenia jego zdolności do samoczynnego wypalania w czasie jazdy jest metoda czyszczenia wodnego urządzeniem FH2/FH3 po wcześniejszym demontażu DPF z pojazdu. Dzięki zastosowaniu odpowiedniej procedury sterowania wydatkiem wody, usunięciu podlega sadza, popiół oraz olej silnikowy, płyn chłodniczy itp.

Cechy urządzenia FH2/FH3 Double  
Modele urządzenia
FFSolution FH

- FH1 Double - prosty model tylko do samochodów osobowych
- FH2 Double - do samochodów osobowych i ciężarowych
- FH3 Double - do samochodów osobowych i ciężarowych, z dużą kabiną
Funkcja Double - oba modele posiadają podwójny tryb pracy: można czyścić jeden filtr, a w tym samym czasie suszyć drugi

Rama i obudowa urządzenia oraz filtrów Stal nierdzewna Inox
Umiejscowienie elektroniki W pełni odizolowana rozdzielnia elektryczna od komory wodnej podwójną ścianką ze stali nierdzewnej, brak śrub łączących z komorą wodną
Hydraulika - omówienie podstawowej różnicy maszyny FH2/FH3 względem innych urządzeń na rynku Urządzenie posiada dwie pompy: Uproszczony schemat hydrauliki w FH2/FH3:

Zbiornik wody brudnej > Pompa cyrkulacyjna > Filtry urządzenia > Zbiornik wody czystej > Pompa czyszcząca > DPF

Jedna pompa oczyszcza wodę wymuszając przepływ ze zbiornika brudnego, poprzez filtry w urządzeniu do zbiornika czystego. Druga pompa pobiera już oczyszczoną wodę i wykorzystuje ją do czyszczenia DPF. Dzięki temu rozwiązaniu zawsze jest zapas czystej wody i nawet przy częściowo przytkanych filtrach w urządzeniu, uzyskuje się ten sam wysoki wydatek wody czyszczącej DPF. Dodatkowo pompa cyrkulacyjna cały czas oczyszcza wodę, także gdy pompa czyszcząca aktualnie nie jest uruchomiona. Jest to jedyne rozwiązanie umożliwiające uzyskanie czystej wody podawanej na filtr DPF.

W przypadku innych maszyn z jedną pompą, istnieje ryzyko, iż to sam filtr DPF zacznie filtrować brudną wodę.
W takich maszynach schemat wygląda następująco. Uproszczony schemat innych maszyn:
Zbiornik > Pompa > Filtry urządzenia > DPF

W innych maszynach woda jest oczyszczana w 1 zbiorniku, a sam proces jej czyszczenia ma miejsce tylko wtedy, gdy sam DPF jest czyszczony, zatem gdy ciągle usuwane są z niego zanieczyszczenia. Nie ma zatem czasu na przefiltrowanie wody, jest ciągle brudna. Dodatkowo wydatek wody spada, gdy filtry w urządzeniu są już częściowo zabrudzone. Zatem nie dość, że filtr DPF jest czyszczony częściowo zabrudzoną wodą, to jeszcze o niższym wydatku. Pomiar ciśnienia wody w takich maszynach mija się z celem, gdyż z jednej strony są przytkane filtry, a z drugiej DPF.

Wyłącznie urządzenia FH2/FH3, które zawierają dwie pompy oraz podwójny zbiornik umożliwiają prawidłowe oczyszczenie wody oraz zapewnienie wysokiego wydatku wody czyszczącej DPF. Urządzenie posiada także czujnik ciśnienia, który wskazuje prawdziwą wartość przydławienia filtra DPF, gdyż z jednej strony jest pompa z czystą wodą ze swobodnym dostępem do całego zbiornika wody czystej, a z drugiej czyszczony filtr DPF.
Zbiornik na wodę 250l (FH2), 350l (FH3), ciągły wymuszony wewnętrzny obieg wody, podział na część brudną i czystą
Napełnienie urządzenia wodą Automatyczne, 3 pływaki w zbiorniku
Opróżnienie urządzenia z wody Grawitacyjne
Cyrkulacja i filtracja wody Niezależna od pompy czyszczącej
Wydatek pompy czyszczącej Ciągły - 160 l / min, zabrudzenie filtrów urządzenia nie wpływa na wydatek wody, która czyści DPF
Wydatek pompy recyrkulacyjnej 255 l/min
Typ suszenia,
Zalety suszenia
Suszenie za pomocą turbiny sterowanej falownikiem oraz 3-fazowej nagrzewnicy. Dzięki zastosowaniu falownika uzyskuje się wysoki przepływ powietrza. Nagrzewnica dogrzewa powietrze do 100C. Nowe rozwiązanie jest jeszcze skuteczniejsze w efektywnym procesie suszenia, które także czyści DPF usuwając obkurczoną sadzę i popiół z kanałów.

Korzyści z suszenia DPF:
- Umożliwia prawidłowy odczyt przeciwciśnienia na koniec procesu, uzyskujemy wartość bez dławienia przez wodę
- Zapobiega przed dymieniem samochodu na biało po montażu filtra
- Sterownik silnika uzna parametry filtra za prawidłowe. W przypadku montażu filtra nieprawidłowo osuszonego, będzie on mocno dławił spaliny - jak filtr zatkany.
- W wielu przypadkach umożliwia doczyszczenie filtra DPF:
W bardzo mocno zabrudzonych filtrach, suszenie umożliwia oderwanie się resztek sadzy i popiołu z filtra, które nie zostały usunięte w procesie czyszczenia. W takim wypadku sadza i popiół kurczy się i może uwolnić się z kanałów.

Suszenie filtra cząstek stałych jest zatem niezbędnym etapem procesu regeneracji DPF.
Temperatura wody maks. 75C, regulowana
Odczyt przeciwciśnienia filtra DPF Badane powietrzem, przeciwciśnienie w mbarach, urządzenie posiada szybką kalibrację likwidującą opory przepływu urządzenia, dzięki czemu pomiar przeciwciśnienia jest realny, nie są stosowane także mnożniki wartości.
Odczyt ciśnienia wody w trakcie procesu czyszczenia pomiędzy pompą czyszczącą, a DPF Automatyczne, ciągłe wskazanie
Cykl pracy - Sprawdzenie przeciwciśnienia przed czyszczeniem
- Wydruk parametrów filtra DPF
- Dwudrożne czyszczenie wodne lub z zaworem
- Suszenie gorącym powietrzem o dużym wydatku
- Chłodzenie filtra
- Sprawdzenie przeciwciśnienia po czyszczeniu
- Wydruk parametrów filtra DPF
Rodzaje obsługiwanych komponentów - Filtry DPF / FAP
- Katalizatory DOC
- Katalizatory SCR (AdBlue)
- z samochodów osobowych i ciężarowych (FH2/FH3)
Możliwość obsługi filtrów wraz z długą rurą układu wydechowego Tak: Dzięki elastycznym przewodom oraz wycięciu w bocznym panelu urządzenia, można serwisować także filtry zespolone z kilkumetrową rurą wydechową
Usunięciu podlegają do 98,5% Sadza, popiół, olej silnikowy, płyn chłodniczy, inne zabrudzenia.
Czyszczenie, a ryzyko uszkodzenia filtra Producent zlecił wykonanie badań rentgenowskich, a także mikroskopem elektronowym w celu potwierdzenia braku negatywnego wpływu na strukturę ceramicznego wkładu filtra, a także naniesionych metali szlachetnych. Procedura czyszczenia jest bezpieczna dla filtra DPF.
Czas cyklu Kompletne czyszczenie, suszenie, chłodzenie oraz sprawdzenie trwa 45 minut dla filtrów z samochodów osobowych lub do 90 minut dla samochodów ciężarowych
Funkcja Double Możliwość czyszczenia jednego filtra w jednym czasie, a suszenia drugiego jednocześnie.
Adaptery - rozszerzenie Nasza firma znacząco rozszerzyła zestaw adapterów, które dostarcza producent. Z każdą maszyną dostarczamy w cenie urządzenia: stożki uniwersalne FFSolution, kilkanaście zbrojonych redukcji silikonowych z dedykowaną średnicą końcową, metalowe opaski zaciskowe, 25 płyt montażowych, uszczelki gumowe, taśmy mocujące, śruby, rurki, zaślepki... Naszym celem jest dostarczenie kompletnego rozwiązania, a nie samego urządzenia.
Montaż filtra z samochodu ciężarowego (FH2/FH3) W wersji urządzenia z obsługą samochodów ciężarowych FH2/FH3 docisk przylgni z przyłączem wody jest sterowany za pomocą siłownika pneumatycznego. W przypadku filtrów z mniejszym otworem, stosowane są stożki montażowe jak w przypadku samochodów osobowych.
Filtry urządzenia - nowy typ 4 sztuki, 3-5 mikronów w zakresie 99,99% cząsteczek, powierzchnia filtrów 22,8 m2 (NOWY TYP FILTRÓW! - Najlepsze na rynku), wymiana średnio co 100 filtrów DPF z samochodów osobowych. Filtry nie wymagają przemywania, a dzięki ich wysokiej pojemności, nie tracisz czasu na ciągły serwis urządzenia i wymianę filtrów. Cena za komplet 4 szt filtrów: 900 zł netto (transport gratis).
Cena filtrów w przeliczeniu na 1 wyczyszczony DPF: 9 zł netto.
W cenie urządzenia: 4 filtry w urządzeniu oraz 4 na kolejną wymianę.
Filtry dostępne od ręki.
Detergent Detergent FFSolution w formie koncentratu 5L do rozrobienia 50L detergentu z wodą. W cenie urządzenia dostarczany jest taki koncetrat 5L. Wystarcza na 500 DPF, co daje 3,6 zł netto/1 DPF. Po zużyciu dostępny od ręki w cenie 1800 zł netto/5L koncentrat.
Koszt eksploatacji (prąd, woda, detergent) średnio 20 zł netto / 1 DPF
Szyby w drzwiach Szkło klejone bezpieczne
Drukarka Wbudowana, termiczna
Ekran Dotykowy
Programy Gotowe programy do użycia, brak konieczności ręcznego ustawiania parametrów
Waga bez wody 600kg (FH2), 750kg (FH3)
Wymiary (sz x g x wys) FH1: 203x85x182cm
FH2: 233x113x258cm (wysokość 210 cm przed zmontowaniem)
FH3: 275x113x258cm (wysokość 210 cm przed zmontowaniem)
Części zamienne Części zamienne ogólnie dostępne na rynku
Informacje o producencie FFSolution to szwajcarsko - kanadyjski producent rozwiązań do usprawniania filtrów DPF i katalizatorów.

Siedziba firmy w Europie:
FFSolution - Szwajcaria - Zug /k Zurychu .

Zakład produkcyjny:
Włochy - Mediolan.

Dzięki bezpośredniemu importowi urządzeń do Polski z Włoch, nie są one objęte cłem.

Urządzenie posiada certyfikat CE
Wymagane media 3 fazy 17kW, instalacja el. bezp. 25A / przewody 6mm2, sprężone powietrze, zasilanie wodą, ewentualnie podłączenie zewnętrznym przewodem do kanalizacji na poziomie podłogi lub +5cm
Fakturowanie, stawka VAT, leasing 1. Dla klientów płacących z własnych środków:
- Faktura VAT 23% w PLN wystawiana przez naszą firmę
lub
- Faktura VAT 0% w EURO (wystawiana przez FFSolution Szwajcaria, reverse-charge - wymagany aktywny NIP unijny klienta).
2. Współpracujemy z firmami leasingowymi w zakresie finansowania urządzenia.
Gwarancja producenta 1 rok, producent gwarantuje, iż produkt jest wolny od wad fizycznych i prawnych. Serwis gwarancyjny i pogwarancyjny poprzez Gładysek sp.j.




 
 




FFSolution | Polska