Sprzedaż i serwis urządzeń warsztatowych

Gładysek

Mapa stronyKontakt


 
Bosch Diagnostics
Program ESI[tronic]
 
Urządzenia diagnostyczne


Promocje i nowości
  Czyszczenie filtrów DPF, FAP, SCR
 
Diagnoza silników i elektroniki
Kontrola i czyszczenie wtryskiwaczy
Stoły probiercze Diesla
Oprogramowanie
Analiza spalin
Linie diagnostyczne
Diagnostyka układu hamulcowego
Pomiar geometrii zawieszenia
Kontrola luzów w ukł. kierowniczym
Prostowniki i testery akumulatorów
Diagnoza alternatorów i rozruszników
Urządzenia do obsługi klimatyzacji
Podnośniki warsztatowe
Wyciągi spalin samochodowych
Serwis ogumienia
Urządzenia uzupełniające

Używane urządzenia diagnostyczne

Szkolenia serwisowe
Poradnik diagnostyki samochodowej

Turbiny, wtryskiwacze i pompy
Sklep internetowy Bosch

Strona główna
Kontakt
Mapa strony

Strona startowa Gładysek
Serwis Samochodowy Bosch
 
 

Urządzenie FH2 firmy FFSolution
do regeneracji filtrów DPF, FAP, SCR



 

 

FFSolution FH2

Innowacyjne i oryginalne stanowisko do wodnego czyszczenia, regeneracji oraz sprawdzania przeciwciśnienia filtrów cząstek stałych DPF / FAP, a także katalizatorów DOC oraz SCR z samochodów osobowych oraz ciężarowych FH2 szwajcarskiej firmy FFSolution.



Nasza firma została generalnym importerem urządzeń szwajcarskiej firmy FFSolution do serwisowania filtrów cząstek stałych i katalizatorów. Innowacyjna metoda czyszczenia usuwa 98,5% sadzy i popiołu przywracając filtry DPF do stanu niemal nowych podzespołów. Urządzenie bada przeciwciśnienie filtra przed oraz po czyszczeniu oraz drukuje protokoły z wynikami testu.





Korzyści z czyszczenia filtra DPF na urządzeniu FH2
-
Zwiększona moc silnika
- Brak ciągłej konieczności wypalania filtra podczas jazdy
- Zapobieganie nieudanym próbom wypalenia
- Możliwość przywrócenia sprawności filtra w przypadku bardzo silnego zatkania, gdy nawet nie pomaga wypalanie serwisowe
- Pozbycie się problemu z występującym check-engine i trybem awaryjnym dotyczącym zatkania DPF
- Usunięciu podlega 98,5% SADZY oraz POPIOŁU! Filtr będzie niemal jak nowy.
- Czyszczenie to nie wszystko. Urządzenie sprawdzi przeciwciśnienie przed oraz po czyszczeniu i wydrukuje te wartości na protokole. Po różnicy ciśnienia będzie widać skuteczność czyszczenia.
- Urządzenie pracuje w obiegu zamkniętym z układem filtracji, zatem jest bezpieczne dla środowiska i nie emituje zanieczyszczeń do atmosfery
- Czyszczenie odbywa się z udziałem wody. Jedynym używanym detergentem jest środek ułatwiający usunięcie resztek oleju silnikowego, który aplikuje się w niewielkiej ilości przed procesem czyszczenia na urządzeniu.
- Proces nie wymaga żadnych modyfikacji filtrów DPF, w tym rozcinania, spawania itp. 
- Koszty eksploatacyjne urządzenia (prąd, detergent ułatwiający oddzielenie oleju silnikowego, filtry urządzenia) w przeliczeniu na 1 filtr DPF: około 30 zł. Reszta kwoty pochodzącej z usługi czyszczenia DPF urządzeniem FH2 to marża.

Zobacz film prezentujący możliwości urządzenia FFSolution FH2 Semi Double



ZAWÓR FFSOLUTION - NOWOŚĆ 2018!



Innowacyjny zawór FFSolution umożliwia jeszcze lepsze czyszczenie filtrów DPF/FAP, a sam proces nie wymaga już obracania filtrem DPF podczas czyszczenia jak to było wcześniej. Zarówno zawór jak i metoda czyszczenia z jego użyciem posiada aktywny patent europejski. Więcej informacji na stronie producenta - patrz na dole tej strony.








Metody serwisowania DPF dostępne na rynku

Wypalanie serwisowe na pojeździe
Z wysokim stanem popiołu, ta opcja będzie jedynie tymczasowym rozwiązaniem, które usunie sadzę, ale nie tknie popiołu.

Preparaty czyszczące do stosowania na pojeździe
Niektóre środki czyszczące zastosowane w odpowiedni sposób, ułatwią oczyszczenie filtra z sadzy, lecz nie będą miały wpływu na popiół. Są dostępne także preparaty, których stosowanie w żaden sposób nie przełoży się na poprawę stanu DPF. Płyny czyszczące niejednokrotnie przyniosą efekt odwrotny do zamierzonego poprzez przenikanie popiołu wgłąb DPF blokując go jeszcze bardziej.

Usunięcie filtra DPF
Usuwając filtr DPF skracasz czas bezawaryjnej pracy turbosprężarki, gdyż po stronie wydechu zacznie panować niższe nadciśnienie. Twój samochód nie przejdzie przeglądu technicznego, jeżeli diagnosta wykona należycie badanie zadymienia. Zatruwasz środowisko naturalne.

Wymiana DPF na nowy
Rozwiązanie bardzo kosztowne. Nowy filtr to koszt kilku lub nawet kilkunastu tys. zł.

Wypalenie filtra DPF
Popiół powstaje po procesie spalania dodatków do oleju silnikowego, zatem jest substancją, której nie da się wypalić. Wszelkie próby wypalenia filtra czy na pojeździe, czy po jego demontażu usuną sadzę, lecz nie mają wpływu na zawartość popiołu w filtrze. Próby wydmuchania popiołu sprężonym powietrzem nie przyniosą rezultatu, gdyż powietrze znajdzie ujście w kanałach w miejscu, w którym będzie przepływać z najmniejszym oporem, zatem popiół upchany na końcu kanałów, pozostanie na swoim miejscu.

Czyszczenie wodne filtra DPF po jego demontażu z pojazdu na urządzeniu FH2
Najlepszą metodą czyszczenia filtra cząstek stałych i przywrócenia jego zdolności do samoczynnego wypalania w czasie jazdy jest metoda czyszczenia wodnego urządzeniem FH2 po wcześniejszym demontażu DPF z pojazdu. Dzięki zastosowaniu odpowiedniej procedury sterowania wydatkiem wody, usunięciu podlega sadza, popiół oraz olej silnikowy, płyn chłodniczy itp.

Cechy urządzenia FH2 Double  
Modele urządzenia
FFSolution FH2

- Cars Double - do samochodów osobowych
- Semi Double - do samochodów osobowych i ciężarowych
Funkcja Double - oba modele posiadają podwójny tryb pracy: można czyścić jeden filtr, a w tym samym czasie suszyć drugi

Rama i obudowa urządzenia oraz filtrów Stal nierdzewna
Umiejscowienie elektroniki W pełni odizolowana rozdzielnia elektryczna od komory wodnej podwójną ścianką ze stali nierdzewnej, brak śrub łączących z komorą wodną
Hydraulika - omówienie podstawowej różnicy maszyny FH2 względem innych urządzeń na rynku Urządzenie posiada dwie pompy: Uproszczony schemat hydrauliki w FH2:

Zbiornik wody brudnej > Pompa cyrkulacyjna > Filtry urządzenia > Zbiornik wody czystej > Pompa czyszcząca > DPF

Jedna pompa oczyszcza wodę wymuszając przepływ ze zbiornika brudnego, poprzez filtry w urządzeniu do zbiornika czystego. Druga pompa pobiera już oczyszczoną wodę i wykorzystuje ją do czyszczenia DPF. Dzięki temu rozwiązaniu zawsze jest zapas czystej wody i nawet przy częściowo przytkanych filtrach w urządzeniu, uzyskuje się ten sam wysoki wydatek wody czyszczącej DPF. Dodatkowo pompa cyrkulacyjna cały czas oczyszcza wodę, także gdy pompa czyszcząca aktualnie nie jest uruchomiona. Jest to jedyne rozwiązanie umożliwiające uzyskanie czystej wody podawanej na filtr DPF.

W przypadku innych maszyn z jedną pompą, istnieje ryzyko, iż to sam filtr DPF zacznie filtrować brudną wodę.
W takich maszynach schemat wygląda następująco. Uproszczony schemat innych maszyn:
Zbiornik > Pompa > Filtry urządzenia > DPF

W innych maszynach woda jest oczyszczana w 1 zbiorniku, a sam proces jej czyszczenia ma miejsce tylko wtedy, gdy sam DPF jest czyszczony, zatem gdy ciągle usuwane są z niego zanieczyszczenia. Nie ma zatem czasu na przefiltrowanie wody, jest ciągle brudna. Dodatkowo wydatek wody spada, gdy filtry w urządzeniu są już częściowo zabrudzone. Zatem nie dość, że filtr DPF jest czyszczony częściowo zabrudzoną wodą, to jeszcze o niższym wydatku. Pomiar ciśnienia wody w takich maszynach mija się z celem, gdyż z jednej strony są przytkane filtry, a z drugiej DPF.

Wyłącznie urządzenia FH2, które zawierają dwie pompy oraz podwójny zbiornik umożliwiają prawidłowe oczyszczenie wody oraz zapewnienie wysokiego wydatku wody czyszczącej DPF. Urządzenie posiada także czujnik ciśnienia, który wskazuje prawdziwą wartość przydławienia filtra DPF, gdyż z jednej strony jest pompa z czystą wodą ze swobodnym dostępem do całego zbiornika wody czystej, a z drugiej czyszczony filtr DPF.
Zbiornik na wodę 280l, ciągły wymuszony wewnętrzny obieg wody, podział na część brudną i czystą
Napełnienie urządzenia wodą Automatyczne, 3 pływaki w zbiorniku
Opróżnienie urządzenia z wody Grawitacyjne
Cyrkulacja i filtracja wody Niezależna od pompy czyszczącej
Wydatek pompy czyszczącej Ciągły - 160 l / min, zabrudzenie filtrów urządzenia nie wpływa na wydatek wody, która czyści DPF
Wydatek pompy recyrkulacyjnej 250 l/min
Temperatura suszenia,
Zalety suszenia
90C

Korzyści z suszenia DPF:
- Umożliwia prawidłowy odczyt przeciwciśnienia na koniec procesu, uzyskujemy wartość bez dławienia przez wodę
- Zapobiega przed dymieniem samochodu na biało po montażu filtra
- Sterownik silnika uzna parametry filtra za prawidłowe. W przypadku montażu filtra nieprawidłowo osuszonego, będzie on mocno dławił spaliny - jak filtr zatkany.
- W ekstremalnych przypadkach umożliwia doczyszczenie filtra DPF:.
W bardzo mocno zabrudzonych filtrach o przeciwciśnieniu rzędu 1000-1500 mbar, suszenie umożliwia oderwanie się resztek sadzy i popiołu z filtra, które nie zostały usunięte w procesie czyszczenia. W takim wypadku sadza i popiół kurczy się i może uwolnić się z kanałów.

Suszenie filtra cząstek stałych jest zatem niezbędnym etapem procesu regeneracji DPF.
Temperatura wody do 50C
Odczyt przeciwciśnienia filtra DPF Badane powietrzem w mbarach
Odczyt ciśnienia wody w trakcie procesu czyszczenia pomiędzy pompą czyszczącą, a DPF Automatyczne, ciągłe wskazanie
Cykl pracy - Sprawdzenie przeciwciśnienia przed czyszczeniem
- Wydruk parametrów filtra DPF
- Dwudrożne czyszczenie wodne
- Suszenie powietrzem o temp. 90C
- Chłodzenie filtra
- Sprawdzenie przeciwciśnienia po czyszczeniu
- Wydruk parametrów filtra DPF
Rodzaje obsługiwanych komponentów - Filtry DPF / FAP
- Katalizatory DOC
- Katalizatory SCR (AdBlue)
- z samochodów osobowych i ciężarowych (FH2 Semi)
Możliwość obsługi filtrów wraz z długą rurą układu wydechowego Tak: Dzięki elastycznym przewodom oraz wycięciu w górnym panelu urządzenia, można serwisować także filtry zespolone z kilkumetrową rurą wydechową
Usunięciu podlegają w 98,5% Sadza, popiół, olej silnikowy, płyn chłodniczy, inne zabrudzenia.
Czyszczenie, a ryzyko uszkodzenia filtra Producent zlecił wykonanie badań rentgenowskich, a także mikroskopem elektronowym w celu potwierdzenia braku negatywnego wpływu na strukturę ceramicznego wkładu filtra, a także naniesionych metali szlachetnych. Procedura czyszczenia jest bezpieczna dla filtra DPF.
Czas cyklu Kompletne czyszczenie, suszenie, chłodzenie oraz sprawdzenie trwa 45 minut dla filtrów z samochodów osobowych lub do 90 minut dla samochodów ciężarowych
Funkcja Double Możliwość czyszczenia jednego filtra w jednym czasie, a suszenia drugiego jednocześnie.
Adaptery - rozszerzenie! Nasza firma znacząco rozszerzyła zestaw adapterów, które dostarcza producent. Z każdą maszyną dostarczamy w cenie urządzenia: 12 stożków uniwersalnych FFSolution, kilkanaście zbrojonych redukcji silikonowych z dedykowaną średnicą końcową, metalowe opaski zaciskowe typu gbs, 25 płyt montażowych, uszczelki gumowe, taśmy mocujące, śruby, rurki, zaślepki... Naszym celem jest dostarczenie kompletnego rozwiązania, a nie samego urządzenia.
Montaż filtra z samochodu ciężarowego (FH2 Semi) W wersji urządzenia z obsługą samochodów ciężarowych FH2 Semi docisk przylgni z przyłączem wody jest sterowany za pomocą siłownika pneumatycznego. W przypadku filtrów z mniejszym otworem, stosowane są stożki montażowe jak w przypadku samochodów osobowych.
Filtry urządzenia 4 sztuki, 10 mikronów, powierzchnia filtrów 13,2 m2 (największa na rynku), wymiana maksymalnie co 150 filtrów DPF z samochodów osobowych, przy mocno zabrudzonych DPF lub czyszczeniu dużej liczby DPF z samochodów ciężarowych, filtry ulegną szybszemu zużyciu
Szyby w drzwiach Szkło klejone bezpieczne
Drukarka Wbudowana, termiczna
Ekran Dotykowy
Programy Gotowe programy do użycia, brak konieczności ręcznego ustawiania parametrów
Waga bez wody 700kg
Wymiary (sz x g x wys) 238x110x214 cm po zdjęciu z palety (wysokość przed montażem siłownika w FH2 Semi Double, po zmontowaniu wysokość około 258cm)
Części zamienne Części zamienne ogólnie dostępne na rynku
Informacje o producencie FFSolution to szwajcarsko - kanadyjski producent rozwiązań do usprawniania filtrów DPF i katalizatorów.

Siedziba firmy w Europie:
FFSolution - Szwajcaria - Zug /k Zurychu .

Zakład produkcyjny:
Włochy - Mediolan.

Dzięki bezpośredniemu importowi urządzeń do Polski z Włoch, nie są one objęte cłem.

Urządzenie posiada certyfikat CE
Wymagane media 3 fazy 12,5kW, instalacja el. bezp. 25A / przewody 6mm2, sprężone powietrze, zasilanie wodą, ewentualnie podłączenie zewnętrznym przewodem do kanalizacji na poziomie podłogi lub +5cm
Fakturowanie, stawka VAT, leasing 1. Dla klientów płacących z własnych środków:
- Faktura VAT 23% w PLN wystawiana przez naszą firmę
lub
- Faktura VAT 0% w EURO (wystawiana przez FFSolution Szwajcaria, reverse-charge - wymagany aktywny NIP unijny klienta).
2. Współpracujemy z firmami leasingowymi w zakresie finansowania urządzenia.
Gwarancja producenta 1 rok, producent gwarantuje, iż produkt jest wolny od wad fizycznych i prawnych















 









Więcej o urządzeniu znajdziesz także na stronie CarTechnik

Zobacz także stronę producenta:

FFSolution | Polska
otwierana w nowym oknie