Sprzedaż i serwis urządzeń warsztatowych

Gładysek

Mapa stronyKontakt


 
Bosch Diagnostics
Program ESI[tronic]
 
Urządzenia diagnostyczne


Promocje i nowości

Czyszczenie filtrów DPF, FAP, SCR
Diagnoza silników i elektroniki
Kontrola i czyszczenie wtryskiwaczy
Stoły probiercze Diesla
Oprogramowanie
Analiza spalin
Linie diagnostyczne
Diagnostyka układu hamulcowego
Pomiar geometrii zawieszenia
Kontrola luzów w ukł. kierowniczym
  Prostowniki i testery akumulatorów
 
Diagnoza alternatorów i rozruszników
Urządzenia do obsługi klimatyzacji
Podnośniki warsztatowe
Wyciągi spalin samochodowych
Serwis ogumienia
Urządzenia uzupełniające

Używane urządzenia diagnostyczne

Szkolenia serwisowe
Poradnik diagnostyki samochodowej

Turbiny, wtryskiwacze i pompy
Sklep internetowy Bosch

Strona główna
Kontakt
Mapa strony

Strona startowa Gładysek
Serwis Samochodowy Bosch
 
 

ABC ładowania akumulatorów


 

 

BAT 110
BAT 121
BAT 131
BAT 250/251
BAT 415, 430
BML 2415
BSL 2470
ABC ładowania akumulatorów

Ładowanie akumulatora bezpośrednio w instalacji samochodu
Coraz więcej odbiorników energii elektrycznej jest przeznaczonych w samochodach do zapewnienia
bezpieczeństwa i komfortu jazdy.
Bardzo czułe na zakłócenia elementy samochodu, jak poduszki powietrzne, urządzenia sterujące pracą silnika, alternator, telefon samochodowy, odtwarzacz płyt kompaktowych i inne urządzenia, muszą być szczególnie chronione przed przepięciami występującymi podczas ładowania akumulatora. Dotychczas akumulator musiał być odłączany od instalacji samochodu. Prostowniki elektroniczne firmy Bosch umożliwiają ładowanie akumulatora bezpośrednio w pojeździe, bez ujemnego oddziaływania na elektronikę samochodu.
Oznacza to znaczne zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu obsługi, ponieważ:
• staje się zbędne uciążliwe wymontowywanie akumulatora lub zdejmowanie jego zacisków,
• pozostaje dostępna pamięć danych w radioodbiorniku, urządzeniu sterującym praca silnika, telefonie, komputerze pokładowym itp.,
• są chronione odbiorniki energii elektrycznej (poduszki powietrzne, urządzenie sterujące pracą silnika itp.),
• jest wykluczone popełnienie błędu w obsłudze,
• jest niemożliwe gazowanie akumulatora podczas ładowania ciągłego,
• akumulatory mogą być ładowane przy podłączonych odbiornikach (tzw. praca buforowa),
• są zapewnione krótkie czasy ładowania dzięki dużym rezerwom mocy i charakterystykom IU/IWU.

Praca ciągła
Akumulator pozostaje podłączony do prostownika przez długi czas ładowania, np. podładowywanie akumulatorów przyczep kempingowych lub motocykli w okresie zimowym.

Napięcie gazowania
Granica napięcia gazowania dla akumulatorów wynosi około 14,4 V. Jeżeli podczas ładowania napięcie to zostanie przekroczone, akumulator zaczyna wyraźnie gazować. Prowadzi to do odparowania elektrolitu w akumulatorze i niebezpieczeństwa powstania gazu wybuchowego. Aby uniknąć powstawania tego procesu, napięcia ładowania w prostowniku musza być ograniczone do 14,4 V (2,4 V/celę) dla akumulatorów standardowych i 13,8 V (2,3 V/celę) dla akumulatorów bezobsługowych.

Ochrona przed zmianą polaryzacji
Dzięki ochronie przed zmianą polaryzacji proces ładowania może rozpocząć się tylko wtedy, gdy zaciski prostownika są podłączone do prawidłowych biegunów akumulatora.

Praca buforowa
Podczas pracy buforowej prostownik i odbiorniki elektryczne są podłączone jednocześnie do akumulatora. Oznacza to, że w czasie ładowania odbiorniki pobierają energię z akumulatora. Układ elektroniczny prostownika chroni akumulator przed przeładowaniem.

Pomoc w rozruchu
Funkcja ta umożliwia wspomaganie akumulatora podczas rozruchu silnika. Chwilowo zwiększona moc
prostownika pozwala otrzymać wymagany wysoki prąd rozruchu. Uwaga: Wspomaganie rozruchu silnika przez prostownik jest możliwe tylko w tych samochodach, których producenci nie zastrzegli takiej możliwości w instrukcji obsługi.

Ładowanie szybkie
Akumulator jest ładowany w początkowej fazie wysokim prądem. Po osiągnięciu napięcia gazowania
(2,4 V/celę) prostownik musi być wyłączany lub przełączany na ładowanie niskim prądem.

Podtrzymanie napięcia w LW 30 E
Funkcja podtrzymania napięcia pozwala podczas zmiany akumulatora zabezpieczyć dane w pamięci
radioodbiornika, telefonu i innych urządzeniach. Wydatek prądowy jest przy tym ograniczany
(do ok. 2 A).

Ładowanie akumulatorów głęboko rozładowanych
Akumulatory z napięciem w poszczególnych celach mniejszym niż 1 V określa się jako głęboko rozładowane. Jeżeli nie zostaną natychmiast doładowane, to z czasem ulegną uszkodzeniu.