Sprzedaż i serwis urządzeń warsztatowych

Gładysek

Mapa stronyKontakt


 
Bosch Diagnostics
Program ESI[tronic]
 
Urządzenia diagnostyczne


Promocje i nowości

Czyszczenie filtrów DPF, FAP, SCR
Diagnoza silników i elektroniki
  Kontrola i czyszczenie wtryskiwaczy
 
Stoły probiercze Diesla
Oprogramowanie
Analiza spalin
Linie diagnostyczne
Diagnostyka układu hamulcowego
Pomiar geometrii zawieszenia
Kontrola luzów w ukł. kierowniczym
Prostowniki i testery akumulatorów
Diagnoza alternatorów i rozruszników
Urządzenia do obsługi klimatyzacji
Podnośniki warsztatowe
Wyciągi spalin samochodowych
Serwis ogumienia
Urządzenia uzupełniające

Używane urządzenia diagnostyczne

Szkolenia serwisowe
Poradnik diagnostyki samochodowej

Turbiny, wtryskiwacze i pompy
Sklep internetowy Bosch

Strona główna
Kontakt
Mapa strony

Strona startowa Gładysek
Serwis Samochodowy Bosch
 
 

EPS 118

Urządzenie Bosch do testowania wtryskiwaczy diesla - dla warsztatów samochodowych











  Informacje o produkcie  
    Cennik

Stworzymy dla Ciebie nowy biznes
Pracownia naprawy wtryskiwaczy
 
Bosch
EPS 205 oraz update EPS 200 > 205
EPS 118

Carbon Zapp
CRU2R, CRU4R (CR)
DS1R, DS2R (CR)
UIPR (EUI)
HUIR (HEUI)
GDU2R, GDU4R, GD1R (benzyna GDI)
GS2, GS4, GS8 (benzyna)
CRU2(i) -> CRU2R UPDATE, WYMIANA
CRU2 -> CRU2i UPDATE
FST
ES3
Oleje i detergenty

Narzędzia do wyciągania wtryskiw.
 
EPS 118
nowy próbnik wtryskiwaczy CR dla warsztatów samochodowych niebędących serwisami naprawiającymi wtryskiwacze


Szanowni Państwo,
firma Bosch w lipcu 2015 r. wprowadziła  do sprzedaży nowy próbnik wtryskiwaczy EPS 118, który umożliwia badanie wtryskiwaczy CR warsztatom, które nie dysponują pogłębioną wiedzą na temat osprzętu silników Diesla.

Urządzenie w wersji podstawowej jest przystosowane do testowania wtryskiwaczy elektromagnetycznych oraz piezoelektrycznych Bosch stosowanych zarówno w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych.
EPS 118 - tester wtryskiwaczy common rail firmy Bosch
Urządzenie obsługuje się w sposób intuicyjny, za pomocą dotykowego ekranu. Po uruchomieniu programu należy wpisać numer badanego wtryskiwacza i wywołać właściwe dane testowe. Wtryskiwacz należy zamontować w uchwycie urządzenia umieszczając końcówkę wtrysku w przezroczystej komorze wtryskowej, podłączyć przewody paliwowe, wysterowanie elektryczne i uruchomić badanie.
W pełni automatyczny test obejmuje sprawdzenie szczelności, parametrów elektrycznych cewki lub piezoelementu oraz przebieg dawkowania w różnych zakresach obciążenia. Na podstawie uzyskanych wyników mechanik uzyskuje informacje czy wtryskiwacz nadaje się jeszcze do użycia, czy jest faktycznie uszkodzony.
Urządzenie wymaga podłączenia do instalacji elektrycznej 240 V oraz pneumatycznej o ciśnieniu 7-8 bar i wydajności min. 320 l/min.

Możliwość rozbudowy urządzenia podstawowego
Próbnik można przystosować do testowania wszystkich typów wtryskiwaczy innych procentów niewielkim nakładem finansowym kupując zestaw dodatkowy.

Podłączenie zasilana wtryskiwaczy CRIN stosowanych w samochodach ciężarowych
Wymagane jest zastosowanie specjalizowanych adapterów zasilających. Dostępne osobno.

Najważniejsze cechy próbnika EPS 118 do badania wtryskiwaczy Common Rail:

- Dokładne i w pełni automatyczne badanie wtryskiwaczy
- Łatwe i szybkie mocowanie wtryskiwacza
- Intuicyjny interfejs użytkownika (ekran dotykowy)
- Wysokie pokrycie wtryskiwaczy (obejmujące marki Bosch, Continental, Siemens, Delphi, Denso)
- Baza danych z wartościami kontrolnymi (Bosch oraz inni producenci)
- Dodatkowe informacje dotyczące wtryskiwaczy
- Prezentacja kształtu strugi przy wszystkich ciśnieniach
- Prezentacja wyników badania łatwo zrozumiała dla warsztatu i klienta
- Możliwość wydrukowania protokołu
- Próbnik stołowy o niewielkich gabarytach (60 x 60 cm)

Przeznaczenie
Urządzenie nie jest przeznaczone do naprawy lub rozpatrywania gwarancji wtryskiwaczy Common Rail z racji uproszczonego układu pomiarowego. Brak podania wartości mierzonych uniemożliwia regulację wtryskiwacza dla osiągnięcia optymalnych wartości. Urządzenie EPS 118 nie nadaje kodów IMA. EPS 118 służy do znajdowania uszkodzonych wtryskiwaczy w celu podjęcia ich naprawy w niezależnym serwisie diesla lub zakupu nowego lub regenerowanego podzespołu.
Klientów zainteresowanych urządzeniem testującym wtryskiwacze Common Rail w celu ich dokładnej weryfikacji oraz ewentualnej naprawy zapraszamy do zapoznania się z innymi urządzeniami z naszej oferty.

Korzyści dla warsztatu:
- Możliwość rozpoczęcia działalności związanej z badaniem wtryskiwaczy CR
- Oszczędność czasu i kosztów w porównaniu do zlecania badań na zewnątrz
- Łatwa obsługa, niewymagająca wcześniejszej praktyki i wiedzy
- Szybkie określenie niesprawności wtryskiwacza
- Konkurencyjna cena
- Drukowany protokół dobrym argumentem na przekonanie klienta
Oprogramowanie i wskazania na ekranie
Innowacyjne menu jest przejrzyste i łatwo zrozumiałe.
Dostępnych jest kilka możliwości wyświetlania na ekranie
rezultatów badania, np.:
– za pomocą oceny dobry/zły
– za pomocą oceny dobry/zły i graficznej prezentacji dawek wtrysku

EPS 118: badane podzespoły
- wtryskiwacze elektromagnetyczne CR (samochody osobowe) Bosch, Denso, Delphi
- wtryskiwacze piezoelektryczne CR (samochody osobowe) Bosch, Denso, Siemens i Continental
- wtryskiwacze elektromagnetyczne CR (pojazdy ciężarowe) Bosch

Przebieg badania w EPS 118
Następujące testy są wykonywane w pełni automatycznie:
- badanie szczelności (statyczne, dynamiczne)
- pomiary elektryczne
- dawka wtrysku przy pełnym obciążeniu
- dawka emisji
- dawka wtrysku na biegu jałowym
- dawka wtrysku wstępnego
- badanie szczelności (uszczelka wysokiego ciśnienia)

Baza danych
EPS 118 ma seryjnie, wstępnie zainstalowany program operacyjny zintegrowany z wartościami kontrolnymi.
- Aktualizację wartości kontrolnych (Bosch oraz inni producenci) i programu można regularnie wykonywać poprzez  Internet lub USB.
- Od 1.1.2016 uaktualnienia są płatne. Informacje zostaną podane w terminie późniejszym.

Wyposażenie techniczne wspomagające efektywną pracę
- Ciśnienie kontrolne do 1800 bar
- Zasilanie prądem jednofazowym
- Nie jest wymagane chłodzenie/podgrzewanie
- Łatwe okresowe serwisowanie i wymiana filtra
- Aktualizacja oprogramowania i podłączenie drukarki
poprzez gniazdo USB lub sieć WLAN

Wymagania techniczne
- Zasilanie napięciem 100 do 240 V
- Doprowadzenie sprężonego powietrza o ciśnieniu 7 - 8 bar przy wydajności 320 l/min
- Niezbędna sprężarka warsztatowa

Przykład amortyzacji
Jeżeli warsztat sprawdza za pomocą próbnika EPS 118 cztery wtryskiwacze tygodniowo, to urządzenie zamortyzuje się po około dwóch latach.

Porównanie własności EPS 118 z EPS 205

Własności EPS 205 EPS 118
System operacyjny (zainstalowany) Windows XP Android
Rozpatrywanie gwarancji dla wtryskiwaczy konwencjonalnych tak
Wartości testowe, zainstalowane tak (płatne - CD Test Data) TAK (od 2016 płatne aktualizacje)
Numeryczna prezentacja wartośi kontrolnych tak
Czas badania CRI/CRIN ok. 7 min ok. 22 min
Potrzebna zewnętrzna sprężarka nie tak
Obraz kształtu strugi tak
Max. ciśnienie kontrolne 1800 bar tak tak
Max. ciśnienie kontrolne 2200 bar Ograniczone etapy
Nadanie kodu IMA
Pomiary elektryczne tak
Cena katalogowa urządzenia bazowego PLN netto 112 900,- 38 000,-
Grupa docelowa Serwisy Diesla Warsztaty niezależne

Porównanie ekranów z przebiegiem badania (po lewej EPS 205, po prawej EPS 118)

EPS 205 - Prezentacja numeryczna i graficzna
wartości zadanych i rzeczywistych wraz z oceną dobry/zły
EPS 118 - Brak prezentacji wartości zadanych
i rzeczywistych. Jedynie ocena dobry/zły

Porównanie protokołów (po lewej EPS 205, po prawej EPS 118)

EPS 205 - Szczegółowe informacje z każdego etapu,
z podaniem wielkości dawek oraz z ich ocena
EPS 118 - Graficzne wskazanie dawki bez podania wartości, ocena dobry/zły