Sprzedaż i serwis urządzeń warsztatowych

Gładysek

Mapa stronyKontakt

 

 
Bosch Diagnostics
Program ESI[tronic]
Urządzenia diagnostyczne
 
Szkolenia serwisowe

Poradnik diagnostyki samochodowej

Turbiny, wtryskiwacze i pompy
Sklep internetowy Bosch

Strona główna
Kontakt
Mapa strony

Strona startowa Gładysek
Serwis Samochodowy Bosch
 
 

Szkolenia serwisowe
  Nawigacja
  Wykaz i program kursów
  Terminy
  Formularz zgłoszeniowy
     

Elektroniczne układy zapłonowe


Czas trwania kursu: 1 dzień od 9,00 do 17,00.
Cena kursu wraz z materiałami szkoleniowymi 700,00 zł netto.
Możliwość otrzymania certyfikatu ukończenia kursu.

1. Podział układów zapłonowych.
2. Budowa aparatu zapłonowego z czujnikiem indukcyjnym:
-badanie sygnałów oscyloskopowych.
3. Budowa aparatu zapłonowego z czujnikiem Halla:
-badanie sygnałów oscyloskopowych.
4. Schemat elektryczny układu hybrydowego TZ z omówieniem punktów pomiarowych.
5. Symulacja sygnałów sterujących do modułów zapłonowych.
6. Osyloskopowe przebiegi wzorcowe w układach zapłonowych:
-sygnały prądowe i napięciowe.
7. Prawidłowy dobór części układów zapłonowych.
8. Uwagi warsztatowe dotyczące naprawy układów zapłonowych.
9. Zasady ustalania kąta wyprzedzenia zapłonu.
10. Wpływ kąta wyprzedzenia zapłonu na skład spalin i zużycie paliwa.
11. Omówienie komputerowych układów zapłonowych drugiej generacji EZ.
12. Czujniki położenia i prędkości obrotowej wału korbowego oraz położenia wałka rozrządu:
-budowa,
-pomiary,
-możliwe usterki.
13. Omówienie działania systemu zapłonowego EZ w samochodzie Mercedes Benz.
14. Zmiana charakterystyk zapłonowych przez korektory oktanowości.
15. Czujniki spalania stukowego:
-omówienie budowy i zasady działania czujnika stuków silnika,
-zasady prawidłowego montażu,
-pomiary i usuwanie usterek.
16. Selektywna regulacja spalania stukowego:
-zasada automatycznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu,
-diagnoza własna systemu zapłonowego.
17. Płynna regulacja mocy turbiny w układach z regulacją spalania stukowego.
18. Cewki zapłonowe w układach wysokiego napięcia:
-budowa, usterki, badanie, dobór.
19. Układy bezrozdzielaczowe VZ:
-oscyloskopowe przebiegi wysokiego napięcia,
-możliwe usterki,
-warsztatowe metody diagnostyczne i uwagi montażowe.

Jeśli potrafi Pan prawidłowo odpowiedzieć na następujące pytania, to znaczy, że nie musi Pan brać udziału w tym kursie.

1.Dlaczego przebicie kabla wysokiego napięcia w pojazdach z instalacją gazową LPG może wywołać wybuch w kolektorze ssącym?

2.Który fragment oscyloskopowego przebiegu wysokiego napięcia świadczy o braku zwarcia międzyzwojowego w cewce zapłonowej?

3.Jak zmierzyć wysokie napięcie w układach bezrozdzielaczowych z cewkami pojedynczymi, mając do dyspozycji zwykły oscyloskop?

Elektrotechnika i elektronika w pojazdach samochodowych
Cz. I - Elektrotechnika samochodowa
Cz. II - Elektronika samochodowa
Cz. III - Pomiary oscyloskopowe i multimetryczne

Klimatyzacja w pojazdach samochodowych
Diagnoza komputerowa sterowników z wykorzystaniem testera usterek
Bosch KTS xxx i programu ESI[tronic]

Elektroniczne Systemy Diesla EDC z pompami wtryskowymi Bosch
 Common Rail BOSCH I i II generacji, serwis wtryskiwaczy diesla
 Common Rail BOSCH III generacji, filtry cząstek stałych, diagnostyka systemów CR,
Elektroniczne układy zapłonowe
Wielopunktowe benzynowe systemy wtryskowe Motronic
Pokładowe systemy diagnostyczne OBD II i EOBD
Magistrala CAN