Bosch Diagnostics
Diagnostyka - program partnerski
Program ESI[tronic]
Urządzenia diagnostyczne
 
Szkolenia serwisowe

Serwis urządzeń diagnostycznych
Poradnik diagnostyki samochodowej

Turbiny, wtryskiwacze i pompy
Sklep internetowy Bosch

Strona główna
Kontakt
Mapa strony

Strona startowa Gładysek
Serwis Samochodowy Bosch
 
 


  Nawigacja
  Wykaz i program kursów
  Terminy
  Formularz zgłoszeniowy
     


Kurs nr 3: „Jednopunktowe benzynowe systemy wtryskowe Jetronic/Motronic/Multec”.

Czas trwania kursu: 1 dzień od 9,00 do 17,00.
Cena kursu wraz z materiałami szkoleniowymi 430,00 zł brutto.
Możliwość otrzymania certyfikatu ukończenia kursu.

1. Mono Jetronic Bosch- omówienie działania systemu wtryskowego.
2. Systemy paliwowe w układach jednopunktowego wtrysku benzyny:
       -pompy wirnikowe,
       -pompy kanałowe,
       -pompy podwójne.
3. Zasady regulacji mechanicznej zespołu przepustnicy:
       -ustawienie zerowe przepustnicy,
       -ustawienie zderzaka przepustnicy z wysuniętym trzpieniem nastawnika.
4. Omówienie korekcji lambda i adaptacji systemu wtryskowego.
5. Reakcja systemu wtryskowego podczas hamowania silnikiem.
6. Schemat elektryczny systemu Mono Motronic.
7. Omówienie programu stabilizacji prędkości biegu jałowego.
8. System jednopunktowego wtrysku Multec firmy GM.
9. Wywołanie samodiagnozy w jednopunktowych systemach wtryskowych i interpretacja wyników badań:
       -odczytanie i kasowanie kodów błędów.
10. Jednopunktowe systemy wtryskowe innych producentów.
11. Mono Motronic MA 3.1:
       -omówienie naprawczej dokumentacji serwisowej Bosch.
12. Omówienie układu odpowietrzania zbiornika paliwa z filtrem z węglem aktywnym.

Jeśli potrafi Pan prawidłowo odpowiedzieć na następujące pytania, to znaczy, że nie musi Pan brać udziału w tym kursie.

1.Proszę opisać proces podstawowej regulacji zespołu przepustnicy w systemie Mono Motronic firmy Bosch.

2.W jaki sposób lampka diagnostyczna na tablicy wskaźników w samochodzie Polonez z systemem GM Multec, może sygnalizować skład mieszanki w takt zmian sygnału z sondy lambda?

3.W jakim stopniu w systemie wtryskowym Mono Motronic zmiana sygnału z potencjometru przepustnicy, może wpłynąć na skład mieszanki w zakresie wolnych obrotów i częściowego obciążenia silnika?
 
Kurs nr 1. Elektroniczne układy zapłonowe,
Kurs nr 2. Benzynowe systemy wtrysku ciągłego K i KE-Jetronic/Motronic,
Kurs nr 3. Jednopunktowe benzynowe systemy wtryskowe Jetronic/Motronic/Multec,
Kurs nr 4. Wielopunktowe benzynowe systemy wtryskowe Jetronic/Motronic,
Kurs nr 5. System wtryskowy Motronic MP 9.0, blokada odjazdu, magistrala CAN,
Kurs nr 6. Pokładowe systemy diagnostyczne OBD II i EOBD,
Kurs nr 7. Diagnostyka benzynowych systemów wtryskowych,
Kurs nr 8. Klimatyzacja w pojazdach samochodowych.
Kurs nr 9. Diagnoza komputerowa sterowników z wykorzystaniem testera usterek Bosch KTS xxx i programu ESI[tronic],
Kurs nr 10. Elektroniczne Systemy Diesla EDC,
Kurs nr 11.  Common Rail BOSCH I i II generacji,
Kurs nr 12.  Common Rail BOSCH III generacji, diagnostyka systemów CR,
Kurs nr 13.  Systemy wtryskowe z pompą promieniową VP 44.