Sprzedaż i serwis urządzeń warsztatowych

Gładysek

Mapa stronyKontakt

 

 
Bosch Diagnostics
Program ESI[tronic]
Urządzenia diagnostyczne
 
Szkolenia serwisowe

Serwis urządzeń diagnostycznych
Poradnik diagnostyki samochodowej

Turbiny, wtryskiwacze i pompy
Sklep internetowy Bosch

Strona główna
Kontakt
Mapa strony

Strona startowa Gładysek
Serwis Samochodowy Bosch
 
 

Szkolenia serwisowe
  Nawigacja
  Wykaz i program kursów
  Terminy
  Formularz zgłoszeniowy
     


Wielopunktowe benzynowe systemy wtryskowe Motronic


Czas trwania kursu: 1 dzień od 9,00 do 17,00.
Cena kursu wraz z materiałami szkoleniowymi 430,00 zł brutto.
Możliwość otrzymania certyfikatu ukończenia kursu.

1. Podział i charakterystyka benzynowych systemów wtryskowych.
2. Wtrysk symultaniczny, grupowy i sekwencyjny na bazie systemu wtryskowego Bosch Jetronic.
3. Pompy paliwowe w systemach wtryskowych:
-budowa i zasada działania,
-usterki i pomiary,
-uwagi warsztatowe związane z montażem pomp paliwowych.
4. Regulatory ciśnienia paliwa:
-budowa i zasada regulacji ciśnienia,
-usterki i pomiary,
-skrócony program handlowy pomp paliwa Bosch-a.
5. Wtryskiwacze paliwa i systemy sterowania czasem otwarcia Ti:
-jednym impulsem,
-z ograniczeniem prądowym,
-sterowanie impulsowe.
6. Omówienie oscyloskopowych przebiegów wzorcowych czasu otwarcia wtryskiwacza Ti.
7. Przepływomierze:
-klapkowe,
-z gorącym drutem,
-z gorącą warstwą.
8. Czujniki temperatury silnika i powietrza.
9. Nastawniki i regulatory biegu jałowego.
10. Sondy lambda:
-cyrkonowe,
-tytanowe,
-dwupunktowe,
-szerokopasmowe.
11. System odprowadzania par paliwa ze zbiornika.
12. Motronic- budowa i działanie.
13. Czujniki ciśnienia bezwzględnego- MAP sensory.
14. Potencjometry przepustnicy.
15. Czujniki rozpoznania cylindra (faz rozrządu).
16. Przegląd systemów Motronic.
17. Przestawianie wałka rozrządu.
18. Recyrkulacja spalin.
19. Zmienne kolektory ssące.

Jeśli potrafi Pan prawidłowo odpowiedzieć na następujące pytania, to znaczy, że nie musi Pan brać udziału w tym kursie.


1.W jaki sposób mając do dyspozycji oscyloskop, można stwierdzić zatartą iglicę wtryskiwacza elektromagnetycznego?

2.Jaka jest różnica w sposobie pomiaru sygnału z dwupunktowej sondy lambda i z sondy szerokopasmowej?

3.Na czym polega w systemach Simtec pomiar rozpoznania cylindra z wykorzystaniem czujników generacyjnych (fazowych) i jak można zbadać ten sygnał?
 

Elektrotechnika i elektronika w pojazdach samochodowych
Cz. I - Elektrotechnika samochodowa
Cz. II - Elektronika samochodowa
Cz. III - Pomiary oscyloskopowe i multimetryczne

Klimatyzacja w pojazdach samochodowych
Diagnoza komputerowa sterowników z wykorzystaniem testera usterek
Bosch KTS xxx i programu ESI[tronic]

Elektroniczne Systemy Diesla EDC z pompami wtryskowymi Bosch
 Common Rail BOSCH I i II generacji, serwis wtryskiwaczy diesla
 Common Rail BOSCH III generacji, filtry cząstek stałych, diagnostyka systemów CR,
Elektroniczne układy zapłonowe
Wielopunktowe benzynowe systemy wtryskowe Motronic
Pokładowe systemy diagnostyczne OBD II i EOBD
Magistrala CAN