Bosch Diagnostics
Diagnostyka - program partnerski
Program ESI[tronic]
Urządzenia diagnostyczne
 
Szkolenia serwisowe

Serwis urządzeń diagnostycznych
Poradnik diagnostyki samochodowej

Turbiny, wtryskiwacze i pompy
Sklep internetowy Bosch

Strona główna
Kontakt
Mapa strony

Strona startowa Gładysek
Serwis Samochodowy Bosch
 
 


  Nawigacja
  Wykaz i program kursów
  Terminy
  Formularz zgłoszeniowy
     


Kurs nr 5: „System wtryskowy Motronic MP 9.0, blokada odjazdu, magistrala CAN”.

Czas trwania kursu: 1 dzień od 9,00 do 17,00.
Cena kursu wraz z materiałami szkoleniowymi 430,00 zł brutto.
Możliwość otrzymania certyfikatu ukończenia kursu.

MOTRONIC MP 9.0.

1. Budowa systemu wtryskowego Motronic MP 9,0 ( 1AV Magneti Marelli).
2. Przegląd funkcji realizowanych przez ten system wtryskowy.
3. Omówienie systemu zapłonowego.
4. Układ paliwowy z systemem odpowietrzania zbiornika.
5. MAP sensor –budowa, działanie, kontrola.
6. Cyrkonowa sonda lambda z podniesionym potencjałem masy.
7. Zespół przepustnicy-budowa, działanie, kontrola oraz obsługa serwisowa.
8. Czujnik Halla z szerszą szczeliną w przesłonie.
9. Selektywna regulacja spalania stukowego.
10. Diagnoza szeregowa systemu wtryskowego MP 9.0.
11. Omówienie schematu elektrycznego systemu wtryskowego.
12. Podstawowe ustawienie zapłonu-omówienie komputerowego trybu nastawczego.
13. Podstawowe ustawienie przepustnicy- omówienie komputerowego trybu nastawczego.

BLOKADA ODJAZDU (Imobilizer) na bazie pojazdów z grupy VW.

1. Elementy składowe systemu blokady odjazdu.
2. Omówienie sposobów kodowania transmisji sygnałów.
3. Numer tajny (login) i numer identyfikacyjny sterownika blokady odjazdu.
4. Diagnoza własna systemu blokady przez złącze diagnostyczne.
5. Schemat elektryczny blokady odjazdu-omówienie.
6. Kodowanie kluczyków.
7. Adaptacja blokady odjazdu przy użyciu testera usterek niezbędna przy wymianie sterownika
    systemu wtryskowego.
8. Usterki w systemach blokady i uwagi praktyczne przydatne przy ich usuwaniu.

MAGISTRALA DANYCH „CAN”.

1. Konwencjonalna wymiana danych między sterownikami systemów elektronicznych w pojeździe.
2. Podstawowe pojęcia i właściwości szyny CAN.
3. Przepływ informacji w szynie CAN.
4. Struktura sieci CAN.
5. Budowa węzłów i sieci CAN.
6. Adresowanie i sprawdzanie akceptacji (arbitraż).
7. Stany logiczne na magistrali.
8. Realizacja elektroniczna szyny CAN.
9. Przykładowa realizacja szyny CAN systemów bezpieczeństwa i komfortu w VW.
10. Diagnostyka magistrali CAN- omówienie usterek.

Jeśli potrafi Pan prawidłowo odpowiedzieć na następujące pytania, to znaczy, że nie musi Pan brać udziału w tym kursie.

1.Proszę opisać przebieg procesu podstawowego ustawienia przepustnicy w systemie wtryskowym MP 9.0.

2.Na czym polega adaptacja sterownika w systemie wtryskowym z blokadą odjazdu w samochodzie z grupy Volkswagena?

3.Na czym polega arbitraż wiadomości przesyłanych po szynie CAN?
 
Kurs nr 1. Elektroniczne układy zapłonowe,
Kurs nr 2. Benzynowe systemy wtrysku ciągłego K i KE-Jetronic/Motronic,
Kurs nr 3. Jednopunktowe benzynowe systemy wtryskowe Jetronic/Motronic/Multec,
Kurs nr 4. Wielopunktowe benzynowe systemy wtryskowe Jetronic/Motronic,
Kurs nr 5. System wtryskowy Motronic MP 9.0, blokada odjazdu, magistrala CAN,
Kurs nr 6. Pokładowe systemy diagnostyczne OBD II i EOBD,
Kurs nr 7. Diagnostyka benzynowych systemów wtryskowych,
Kurs nr 8. Klimatyzacja w pojazdach samochodowych.
Kurs nr 9. Diagnoza komputerowa sterowników z wykorzystaniem testera usterek Bosch KTS xxx i programu ESI[tronic],
Kurs nr 10. Elektroniczne Systemy Diesla EDC,
Kurs nr 11.  Common Rail BOSCH I i II generacji,
Kurs nr 12.  Common Rail BOSCH III generacji, diagnostyka systemów CR,
Kurs nr 13.  Systemy wtryskowe z pompą promieniową VP 44.