Sprzedaż i serwis urządzeń warsztatowych

Gładysek

Mapa stronyKontakt

 

 
Bosch Diagnostics
Program ESI[tronic]
Urządzenia diagnostyczne
 
Szkolenia serwisowe

Serwis urządzeń diagnostycznych
Poradnik diagnostyki samochodowej

Turbiny, wtryskiwacze i pompy
Sklep internetowy Bosch

Strona główna
Kontakt
Mapa strony

Strona startowa Gładysek
Serwis Samochodowy Bosch
 
 

Szkolenia serwisowe
  Nawigacja
  Wykaz i program kursów
  Terminy
  Formularz zgłoszeniowy
     


Klimatyzacja w pojazdach samochodowych

kurs teoretyczno-praktyczny

Czas trwania kursu: 1 dzień od 9,00 do 17,00.
Cena kursu wraz z materiałami szkoleniowymi 430,00 zł brutto.
Możliwość otrzymania certyfikatu ukończenia kursu.

1. Budowa i zasada działania układów klimatyzacji w samochodach:
- układ z zaworem rozprężnym,
- układ z dyszą dławiącą,
- omówienie podzespołów układów klimatyzacji.
2. Omówienie sposobów badania, naprawy i konserwacji klimatyzacji:
- diagnoza klimatyzacji na podstawie wskazań manometrów niskiego i wysokiego ciśnienia,
- pomiary nieszczelności,
- narzędzia do pomiaru i naprawy klimatyzacji,
- środki odkażające i metody niwelujące nieprzyjemne zapachy pochodzące z parowników.
3. Praktyczne wykorzystanie urządzeń do obsługi klimatyzacji:
- pomiar ciśnienia od strony wysokiego i niskiego ciśnienia,
- sprawdzenie szczelności układu klimatyzacji,
- napełnienie klimatyzacji.
4. Diagnoza szeregowa przez gniazdo diagnostyczne za pomocą KTS XXX oraz wykorzystanie
dokumentacji serwisowej ESI[tronic].
5. Sprawdzenie czujników i elementów wykonawczych za pomocą oscyloskopu zabudowanego w FSA XXX oraz KTS XXX.

Ćwiczenie praktyczne:
6. Serwis układu klimatyzacji w pojeździe.

Jeśli potrafi Pan prawidłowo odpowiedzieć na następujące pytania, to znaczy, że nie musi Pan brać udziału w tym kursie.

1.Jak w prosty sposób można rozpoznać czy układ klimatyzacji w pojeździe zawiera dyszę dławiącą czy zawór rozprężny?

2.Co może być przyczyną małej wydajności układu klimatyzacji w przypadku stwierdzenia wysokich ciśnień i gorącego przewodu ssania sprężarki?

3.Przy jakiej temperaturze panującej we wnętrzu pojazdu ozonowanie powietrza jest nieskuteczne?
 
Elektrotechnika i elektronika w pojazdach samochodowych
Cz. I - Elektrotechnika samochodowa
Cz. II - Elektronika samochodowa
Cz. III - Pomiary oscyloskopowe i multimetryczne

Klimatyzacja w pojazdach samochodowych
Diagnoza komputerowa sterowników z wykorzystaniem testera usterek
Bosch KTS xxx i programu ESI[tronic]

Elektroniczne Systemy Diesla EDC z pompami wtryskowymi Bosch
 Common Rail BOSCH I i II generacji, serwis wtryskiwaczy diesla
 Common Rail BOSCH III generacji, filtry cząstek stałych, diagnostyka systemów CR,
Elektroniczne układy zapłonowe
Wielopunktowe benzynowe systemy wtryskowe Motronic
Pokładowe systemy diagnostyczne OBD II i EOBD
Magistrala CAN