Diagnoza komputerowa sterowników z wykorzystaniem testera usterek
Bosch KTS XXX i programu ESI[tronic]
teoretyczno-praktyczny
Czas trwania kursu: 1 dzień od 9,00 do 17,00.
Cena kursu wraz z materiałami szkoleniowymi 700,00 zł netto.
Możliwość otrzymania certyfikatu ukończenia kursu.
1. Charakterystyka testerów usterek Bosch z serii KTS XXX oraz
omówienie ich wyposażenia.
2. Jak wybrać potrzebne dla warsztatu komponenty komputerowego
programu ESI[tronic]?
3. Rodzaje transmisji i sposoby przesyłania danych między
testerem usterek a sterownikami
systemów
elektronicznych w samochodach:
- wywoływanie kodów błyskowych BC,
- transmisje danych po szynie „K” oraz „K” i „L”,
- normy komunikacji dla OBD II i EOBD,
- metody kodowania sygnału,
- oscyloskopowe przebiegi sygnałów na szynie „K” i „L”,
- budowa i pomiary szyny CAN.
4. Gniazda i przewody diagnostyczne oraz ogólne uwagi do
diagnozy:
- wyszukiwanie gniazd diagnostycznych,
- opis kabli diagnostycznych,
- budowa i zastosowanie multiplexera U-BOX 01.
5. Techniki przeprowadzania samodiagnozy sterowników w pojazdach:
- korzystanie z listy pojazdów w ESI[tronic],
- omówienie sposobów wywołania transmisji BC, ISO i OBD,
6. Praktyczne uwagi do diagnozy dla poszczególnych marek
pojazdów:
- omówienie gniazd i kabli diagnostycznych,
- omówienie sposobów wywołania samodiagnozy,
- uwagi dotyczące poszczególnych marek pojazdów.
7. Omówienie przebiegu samodiagnozy:
- nadzór nad poszczególnymi elementami elektronicznych systemów
sterowania w pojeździe,
- możliwości jakie daje samodiagnoza,
- odczytanie i kasowanie pamięci usterek,
- wartości zmierzone jako uzupełnienie pamięci błędów,
- przedstawienie graficzne wartości zmierzonych,
- wykorzystanie do diagnozy systemu CAS[plus],
- wysterowanie elementów wykonawczych,
- funkcje dodatkowe samodiagnozy.
8. Omówienie ważniejszych parametrów odczytywanych podczas
diagnozy:
-integratory wolnych obrotów,
-integratory lambda,
-addytywna i multiplikacyjna korekcja mieszanki.
9. Przykłady przeprowadzania samodiagnozy:
- diagnoza szyny CAN,
- diagnoza OBD.
Ćwiczenie praktyczne:
10. Przeprowadzenie samodiagnozy w pojeździe za pomocą testera
usterek KTS XXX firmy Bosch.
Jeśli potrafi Pan prawidłowo odpowiedzieć na następujące pytania,
to znaczy, że nie musi Pan brać udziału w tym kursie.
1.Od czego zależy wybór rodzaju transmisji (BC, ISO/SAE, OBD) podczas
przeprowadzania samodiagnozy?
2.W jaki sposób można znaleźć usterkę związaną z brakiem transmisji w
gnieździe diagnostycznym?
3.Które pojazdy wymagają specjalistycznego przewodu do prawidłowego
przeprowadzenia samodiagnozy i czym to jest spowodowane?
|
|
Elektrotechnika i elektronika w pojazdach
samochodowych
Cz. I -
Elektrotechnika samochodowa
Cz. II - Elektronika
samochodowa
Cz. III - Pomiary
oscyloskopowe i multimetryczne
Klimatyzacja w
pojazdach samochodowych
Diagnoza komputerowa
sterowników z wykorzystaniem testera usterek
Bosch KTS
xxx i programu ESI[tronic]
Elektroniczne Systemy
Diesla EDC z pompami wtryskowymi Bosch
Common
Rail BOSCH I i II generacji, serwis wtryskiwaczy
diesla
Common
Rail BOSCH III generacji, filtry cząstek stałych,
diagnostyka systemów CR,
Elektroniczne układy
zapłonowe
Wielopunktowe
benzynowe systemy wtryskowe Motronic
Pokładowe systemy
diagnostyczne OBD II i EOBD
Magistrala CAN
|