Sprzedaż i serwis urządzeń warsztatowych

Gładysek

Mapa stronyKontakt

 

 
Bosch Diagnostics
Program ESI[tronic]
Urządzenia diagnostyczne
 
Szkolenia serwisowe

Poradnik diagnostyki samochodowej

Turbiny, wtryskiwacze i pompy
Sklep internetowy Bosch

Strona główna
Kontakt
Mapa strony

Strona startowa Gładysek
Serwis Samochodowy Bosch
 
 

Szkolenia serwisowe
  Nawigacja
  Wykaz i program kursów
  Terminy
  Formularz zgłoszeniowy
     


Diagnoza komputerowa sterowników z wykorzystaniem testera usterek
Bosch KTS XXX i programu ESI[tronic]

teoretyczno-praktyczny

Czas trwania kursu: 1 dzień od 9,00 do 17,00.
Cena kursu wraz z materiałami szkoleniowymi 700,00 zł netto.
Możliwość otrzymania certyfikatu ukończenia kursu.

1. Charakterystyka testerów usterek Bosch z serii KTS XXX oraz omówienie ich wyposażenia.
2. Jak wybrać potrzebne dla warsztatu komponenty komputerowego programu ESI[tronic]?
3. Rodzaje transmisji i sposoby przesyłania danych między testerem usterek a sterownikami
systemów elektronicznych w samochodach:
- wywoływanie kodów błyskowych BC,
- transmisje danych po szynie „K” oraz „K” i „L”,
- normy komunikacji dla OBD II i EOBD,
- metody kodowania sygnału,
- oscyloskopowe przebiegi sygnałów na szynie „K” i „L”,
- budowa i pomiary szyny CAN.
4. Gniazda i przewody diagnostyczne oraz ogólne uwagi do diagnozy:
- wyszukiwanie gniazd diagnostycznych,
- opis kabli diagnostycznych,
- budowa i zastosowanie multiplexera U-BOX 01.
5. Techniki przeprowadzania samodiagnozy sterowników w pojazdach:
- korzystanie z listy pojazdów w ESI[tronic],
- omówienie sposobów wywołania transmisji BC, ISO i OBD,
6. Praktyczne uwagi do diagnozy dla poszczególnych marek pojazdów:
- omówienie gniazd i kabli diagnostycznych,
- omówienie sposobów wywołania samodiagnozy,
- uwagi dotyczące poszczególnych marek pojazdów.
7. Omówienie przebiegu samodiagnozy:
- nadzór nad poszczególnymi elementami elektronicznych systemów sterowania w pojeździe,
- możliwości jakie daje samodiagnoza,
- odczytanie i kasowanie pamięci usterek,
- wartości zmierzone jako uzupełnienie pamięci błędów,
- przedstawienie graficzne wartości zmierzonych,
- wykorzystanie do diagnozy systemu CAS[plus],
- wysterowanie elementów wykonawczych,
- funkcje dodatkowe samodiagnozy.
8. Omówienie ważniejszych parametrów odczytywanych podczas diagnozy:
-integratory wolnych obrotów,
-integratory lambda,
-addytywna i multiplikacyjna korekcja mieszanki.
9. Przykłady przeprowadzania samodiagnozy:
- diagnoza szyny CAN,
- diagnoza OBD.

Ćwiczenie praktyczne:
10. Przeprowadzenie samodiagnozy w pojeździe za pomocą testera usterek KTS XXX firmy Bosch.

Jeśli potrafi Pan prawidłowo odpowiedzieć na następujące pytania, to znaczy, że nie musi Pan brać udziału w tym kursie.

1.Od czego zależy wybór rodzaju transmisji (BC, ISO/SAE, OBD) podczas przeprowadzania samodiagnozy?

2.W jaki sposób można znaleźć usterkę związaną z brakiem transmisji w gnieździe diagnostycznym?

3.Które pojazdy wymagają specjalistycznego przewodu do prawidłowego przeprowadzenia samodiagnozy i czym to jest spowodowane?

 
Elektrotechnika i elektronika w pojazdach samochodowych
Cz. I - Elektrotechnika samochodowa
Cz. II - Elektronika samochodowa
Cz. III - Pomiary oscyloskopowe i multimetryczne

Klimatyzacja w pojazdach samochodowych
Diagnoza komputerowa sterowników z wykorzystaniem testera usterek
Bosch KTS xxx i programu ESI[tronic]

Elektroniczne Systemy Diesla EDC z pompami wtryskowymi Bosch
 Common Rail BOSCH I i II generacji, serwis wtryskiwaczy diesla
 Common Rail BOSCH III generacji, filtry cząstek stałych, diagnostyka systemów CR,
Elektroniczne układy zapłonowe
Wielopunktowe benzynowe systemy wtryskowe Motronic
Pokładowe systemy diagnostyczne OBD II i EOBD
Magistrala CAN