Dlaczego czyścimy filtry DFP? czy z sadzy? 

NIE - Filtr DPF w samochodzie gromadzi cząstki stałe - cząstki sadzy.  

Po zgromadzeniu odpowiedniej ilości odbywa się proces wypalania - sadza zostaje zamieniona na dwutlenek węgla i wodę. 
W sprawnym pojezdzie ten proces odbywa się automatycznie co kilkaset kilometrów, najczęściej zupełnie bez wiedzy kierowcy.  
Niestety po każdej takiej reakcji w filtrze zbiera się nowa porcja popiołu, którego się juz nie da wypalić. 
Obecność popiołu zmniejsza pojemność filtra i wypalanie odbywa się coraz częściej, dodatkowo powoduje opór spalin i auto ma mniejszą moc.  
Usunięcie popiołu z filtra przywraca praktycznie filtr do stanu fabrycznego.  

Filtr DPF odgrywa istotną rolę w efektywności silnika diesla. 
Jego czyszczenie pozwala utrzymać optymalne parametry pracy silnika, co przekłada się na utrzymanie jego osiągów oraz zmniejszenie zużycia paliwa. 
Okresowe czyszczenie filtra gwarantuje długą i bezawaryjną pracę układu oczyszczania spalin w Twoim samochodzie. 
Zaleca się czyścić filtr cząstek stałych co 150-200 tys km.