Serdecznie zapraszamy do współpracy w zakresie testowania i regeneracji wtryskiwaczy i pomp Common Rail. W tym wpisie skupimy się na pompach najnowszej konstrukcji, często zwanych fazowanymi. W miejscu tradycyjnego mechanicznego zaworu ssącego w nowych pompach zamontowano elektromagnetyczny zawór ssący, który precyzyjnie steruje stopniem napełnienia sekcji pompy. W pompach tej konstrukcji zawór ZME jest zbędny, gdyż to elektromagnetyczny zawór ssący pełni jego funkcję. Zawór jest sterowany w synchronizacji z wałkiem pompy, zatem można przyjąć, że działa podobnie do wtryskiwacza CR, tj. dawkuje odpowiednią ilość paliwa w odpowiednim czasie i odpowiednio długo, aby napełnić sekcję. Ilość paliwa dobierana jest przez sterownik silnika w taki sposób, aby uzyskać oczekiwane wysokie ciśnienie na listwie Common Rail. Na zdjęciach prezentujemy pompę CP4 z takim zaworem i jej test na stanowisku probierczym Carbon Zapp MTBRX. Pompę CP4 w tej odmianie spotyka się także pod nazwą CP4e, a zawór sterujący napełnieniem sekcji eSV jako skrót od Electric Suction Valve. Serdecznie zapraszamy do testowania tak nowoczesnych pomp na naszym stanowisku probierczym. Oprzyrządowanie, które posiadamy oprócz części sprzętowej ma rozbudowaną bazę danych wraz z profilami wysterowania oraz oczekiwanymi przepływami pod obciążeniem. Wielopunktowy test takiej pompy jest gwarantem uzyskania informacji o prawidłowości jej pracy.
Aktualności działu pomp
Wybierz news
Testowanie pomp Bosch CP4e - zawór na sekcji
Testowanie pomp fazowanych EURO6!
Firma Gładysek oferuje test najnowszych konstrukcji pomp Common Rail w tym EURO6. Dzięki niedawno zakupionemu stołowi probierczemu Carbon Zapp MTBR|X w 2022 roku nasze możliwości w zakresie testowania nowoczesnych podzespołów aparatury wtryskowej diesla i benzyny znacząco wzrosły. Nowy stół umożliwia nam m.in badanie pomp z elektomagnetycznym zaworem ssącym. W pompach tej konstrukcji nie ma zaworu ZME sterującego wydatkiem sekcji. Zastąpiono go zaworem eSV na górze sekcji, który działa jak wtryskiwacz. Zatem jest on odpowiednio wysterowywany w momencie gdy sekcja jest w fazie ssania i wypełnia ją paliwem w dobranym do obciążenia wydatku. Sterowanie jest zsynchronizowane z położeniem wałka pompy. Ta konstrukcja jest spotykana w nowych pompach Continental Euro6, w pompach Denso Euro6 np. typu HP5S oraz w niektórych pompach Bosch CP4 EURO6.
Testowanie pomp benzynowych GDI!
Rozszerzyliśmy możliwości naszego sprzętu o testowanie pomp benzynowych wysokiego ciśnienia z układów GDI/FSI/TSI/TFSI itp. czyli o bezpośrednim wtrysku benzyny. Sukcesy związane z naprawą, regulacją i kodowaniem wtryskiwaczy GDI w naszej firmie mocno nas zachęciły by rozszerzyć nasze usługi dla układów wtryskowych benzyny.
Testowanie pomp benzynowych nie byłoby możliwe bez naszego głównego dostawcy sprzętu do regeneracji układów wtryskowych - firmy Carbon Zapp. Nabyliśmy najnowszy stół probierczy Carbon Zapp MTBRX z oprogramowaniem, przystawką oraz specjalną skrzynią napędową tzw. Cambox, lecz nie do pompowtryskiwaczy, bo te już obsługujemy, a do pomp benzynowych napędzanych z wałka rozrządu za pomocą krzywki (pompy ze sprężyną). Pompy rotacyjne napędzane z paska lub łańcucha rozrządu również obsługujemy. Zapraszamy.
Pierwsze miejsce w Polsce w naprawie pompy!
Dzięki stałemu stawianiu na jakość i dobrą obsługę klienta zostaliśmy uhonorowani przez firmę Bosch. Uzyskaliśmy najwyższą możliwą do zdobycia liczbę punktów w Teście Tajemniczego Klienta organizowanym przez firmę Robert Bosch Polska Sp. z o.o. dla sieci Bosch Diesel Service, której jesteśmy członkiem.
Ocenie podlegała jakość naprawy pompy Common Rail, a także przygotowanie do niej dokumentacji technicznej oraz sprzedażowej:
-
technologia naprawy zgodna z koncepcją regeneracji pomp diesla firmy Bosch
- stosowanie oryginalnych, nowych części zamiennych firmy Bosch
- wymiana wyeksploatowanych podzespołów i części oraz tych, które należy zastąpić nowymi z racji reżimu technologicznego (np. uszczelki, simmering, śruby)
- czystość wewnętrzna oraz zewnętrzna
-
prawidłowy montaż elementów pompy z zachowaniem odpowiednich luzów montażowych
- parametry pompy po naprawie mieszczące się we wszystkich zadanych tolerancjach zaawansowanego testu charakterystyki dawkowania, wydatku przy wysokim ciśnieniu uzyskiwanym przy różnych obciążeniach, tętnienia ciśnienia, prawidłowe sterowanie za pomocą zaworów elektromagnetycznych i inne niezbędne testy przeprowadzane na stanowisku probierczym EPS 815 firmy Bosch.
- sporządzona dokumentacja techniczna, w tym protokół ze stanowiska probierczego, a także dokument sprzedaży zawierający czytelnie rozpisany wykaz części użytych do naprawy wraz z podaniem ich nazw oraz numerów katalogowych producenta.
W naszym biurze obsługi podzespołów diesla umieściliśmy list gratulacyjny od firmy Bosch z adnotacją: Wynik testu: 100% jakości. Naprawa wykonana wzorowo.
Motywuje nas to do dalszego wykonywania napraw pomp diesla z najwyższą starannością.
Bosch Quality Scan
Jakość naprawianych u nas podzespołów Common Rail potwierdzona przez centralę Bosch
Firma Gładysek Bosch Service wraz z firmą Bosch wprowadziła technologię oznakowania wtryskiwaczy i pomp Common Rail Bosch o nazwie Bosch Quality Scan. Jedynie podzespoły CR spełniające najwyższe standardy firmy Bosch otrzymują takie oznakowanie. Dane naprawianego elementu przesyłane są do centralnej bazy firmy Bosch. Kod QR naklejony na wtryskiwacz lub pompę można zeskanować smartfonem, aby uzyskać informacje o wykonanej usłudze.
U nas każda naprawiana pompa lub wtryskiwacz z układu CR Bosch przechodzi Bosch Quality Scan.Bosch Quality Scan
Naprawiamy pompy Common Rail Bosch CP4!
Najnowsza technologia firmy Bosch wdrożona w firmie Gładysek
Dzięki rozszerzeniu wyposażenia naszej pracowni o kolejny stół probierczy: Bosch EPS 708 z odpowiednim wyposażeniem rozpoczęliśmy naprawę pomp Common Rail Bosch typu CP4. Nowy stół EPS 708 wraz z posiadanym już od wielu lat stołem EPS 815 zwiększyły także wydajność pracy naszego działu regeneracji. Dzięki autoryzacji Bosch Diesel Service nasza firma ma dostęp do oryginalnych części zamiennych Bosch i fabrycznej technologii naprawy. Stanowisko probiercze EPS 708 służy do testowania i naprawy pomp CP4.
Naprawa pomp jednostkowych PLD Mercedes Actros i inne
Zapraszamy do współpracy w zakresie regeneracji pompek UP z układu PLD, ich naprawę i testowanie z pojazdów takich jak Mercedes Actros, Atego, Citaro oraz pozostałych modeli MB, a także DAF XF, Renault Magnum, dźwigi Liebherr i inne z układami PLD firmy Bosch.
Pompki testowane są na stole probierczym Bosch EPS 815 z przystawką Bosch CAMBOX. Jest to jedyne profesjonalne stanowisko dostępne na rynku do badania takich pompek, a także jedyne w Krakowie.
Pomiarze podlega wydatek pomp jednostkowych PLD przy różnych obciążeniach, ich przelew oraz bardzo istotny sygnał BIP z historią przebiegu. Na ekranie badania wyświetlane są także pozostałe parametry niezbędne w ocenie stanu badanych pompek. Cykl pomiarowy jest w pełni zautomatyzowany, a układ pomiarowy korzysta z zaawansowanych przepływomierzy. Wyniki automatycznie odnoszone są do bazy referencyjnej firmy Bosch.
Napęd pompy odbywa się poprzez skrzynię napędową z krzywką, której skok i względne ułożenie dobiera się indywidualnie do numeru katalogowego pompki PLD. Stół probierczy EPS 815 zapewnia odpowiednio wysokie obroty oraz dzięki wysokiej masie wirującej nie przekłamuje wyników testu w fazie sprężania sekcji pompki. Cała skrzynia napędowa wraz z pompką smarowana jest olejem silnikowym, tak jak ma to miejsce w silniku.
Naprawie i testowi podlegają zarówno pompki z talerzykiem jak z Renault Magnum, a także z popychaczem rolkowym, jak ma to miejsce w silnikach Mercedes Benz, np. w ciągnikach siodłowych Actros.
Po każdym teście pompki stół probierczy Bosch EPS 815 automatycznie generuje protokół z testu pompki z wartościami zmierzonymi porównanymi do wartości nowej pompki.
Zajmujemy się kompleksową naprawą pompek PLD w różnych zakresach uszkodzeń.
Więcej o regeneracji pompek PLD z Actros Atego Magnum XF