Nowość, FH2 lekko się zmieniło. Powstała mała odmiana - FH1 oraz wersja XL - FH3.
Poznaj ceny, specyfikacje i różnice pomiędzy FH1, FH2 i FH3. Kliknij tutaj aby pobrać ofertę
Od stycznia 2020 pracujemy na
najnowszym urządzeniu FFSolution FH3 Double wraz z
kabiną do obsługi dwóch DPF jednocześnie.
Zapraszamy na prezentację do Krakowa! Poniżej zdjęcie
naszej pracowni DPF z nowymi maszynami:
Innowacyjne i oryginalne stanowisko do wodnego czyszczenia, regeneracji oraz
sprawdzania przeciwciśnienia filtrów cząstek stałych
DPF / FAP, a także katalizatorów DOC oraz SCR
z samochodów osobowych oraz ciężarowych FH1, FH2,
FH3
szwajcarskiej firmy FFSolution.
Nasza firma została generalnym importerem urządzeń
szwajcarskiej firmy FFSolution do serwisowania filtrów cząstek
stałych i katalizatorów. Innowacyjna metoda czyszczenia usuwa
do 98,5% sadzy i popiołu przywracając filtry DPF do stanu niemal
nowych podzespołów. Urządzenie bada przeciwciśnienie
filtra przed oraz po czyszczeniu oraz drukuje protokoły
z wynikami testu.
Obecnie na rynku polskim pracuje już 50 maszyn FFSolution FH
Double. Wybierz sprawdzone rozwiązanie.
Korzyści z czyszczenia filtra DPF na urządzeniu FH2/FH3
- Zwiększona moc silnika
- Brak ciągłej konieczności wypalania filtra podczas
jazdy
- Zapobieganie nieudanym próbom wypalenia
- Możliwość przywrócenia sprawności filtra w przypadku
bardzo silnego zatkania, gdy nawet nie pomaga wypalanie
serwisowe
- Pozbycie się problemu z występującym check-engine i
trybem awaryjnym dotyczącym zatkania DPF
- Usunięciu podlega do 98,5% SADZY oraz POPIOŁU! Filtr
będzie niemal jak nowy.
- Czyszczenie to nie wszystko. Urządzenie sprawdzi
przeciwciśnienie przed oraz po czyszczeniu i wydrukuje
te wartości na protokole. Po różnicy ciśnienia będzie
widać skuteczność czyszczenia.
- Urządzenie pracuje w obiegu zamkniętym z układem
filtracji, zatem jest bezpieczne dla środowiska i nie
emituje zanieczyszczeń do atmosfery
- Czyszczenie odbywa się z udziałem wody. Jedynym
używanym detergentem jest środek ułatwiający usunięcie
resztek oleju silnikowego, który aplikuje się w
niewielkiej ilości przed procesem czyszczenia na
urządzeniu. Koszt detergentu: 3,6 zł na 1 DPF.
- Filtry w urządzeniu: Filtracja 3-5 mikronów,
powierzchnia 22,8m2, wystarczają średnio na 100 DPF. Koszt za komplet 4 szt:
1049 zł netto. Koszt filtrów na 1 DPF:
10 zł. Filtry nie wymagają przemywania.
- Koszty eksploatacyjne urządzenia (prąd, detergent
ułatwiający oddzielenie oleju silnikowego, filtry
urządzenia) w przeliczeniu na 1 filtr DPF: średnio 20
zł. Reszta kwoty pochodzącej z usługi
czyszczenia DPF urządzeniem FH2/FH3 to marża.
- Proces nie wymaga żadnych modyfikacji filtrów DPF, w
tym rozcinania, spawania itp.
Zobacz film prezentujący możliwości urządzenia
FFSolution FH2 Double
ZAWÓR FFSOLUTION - NOWOŚĆ 2018!
Innowacyjny zawór FFSolution umożliwia jeszcze lepsze
czyszczenie filtrów DPF/FAP, a sam proces nie wymaga już
obracania filtrem DPF podczas czyszczenia jak to było
wcześniej. Zarówno zawór jak i metoda czyszczenia z jego
użyciem posiada aktywny patent europejski. Więcej
informacji na stronie producenta - patrz na dole tej
strony.
Metody serwisowania DPF dostępne na rynku
Wypalanie serwisowe na pojeździe
Z wysokim stanem popiołu, ta opcja będzie jedynie tymczasowym rozwiązaniem, które usunie sadzę, ale
nie tknie popiołu.
Preparaty czyszczące do stosowania na pojeździe
Niektóre środki czyszczące zastosowane w odpowiedni sposób,
ułatwią oczyszczenie filtra z sadzy, lecz nie będą miały
wpływu na popiół. Są dostępne także preparaty, których
stosowanie w żaden sposób nie przełoży się na poprawę stanu
DPF. Płyny czyszczące niejednokrotnie przyniosą efekt odwrotny do zamierzonego poprzez
przenikanie popiołu w głąb DPF blokując go jeszcze bardziej.
Usunięcie filtra DPF
Usuwając filtr DPF skracasz czas bezawaryjnej pracy turbosprężarki, gdyż po
stronie wydechu zacznie panować niższe nadciśnienie. Twój samochód
nie przejdzie przeglądu technicznego, jeżeli diagnosta
wykona należycie badanie zadymienia. Zatruwasz
środowisko naturalne.
Wymiana DPF na nowy
Rozwiązanie bardzo kosztowne. Nowy filtr to koszt kilku lub nawet kilkunastu
tys. zł.
Wypalenie filtra DPF
Popiół powstaje po procesie spalania dodatków do oleju silnikowego, zatem jest substancją, której nie da się wypalić. Wszelkie próby wypalenia filtra czy na pojeździe, czy po jego demontażu usuną sadzę,
lecz nie mają wpływu na zawartość popiołu w filtrze.
Próby wydmuchania popiołu sprężonym powietrzem nie
przyniosą rezultatu, gdyż powietrze znajdzie ujście w
kanałach w miejscu, w którym będzie przepływać z
najmniejszym oporem, zatem popiół upchany na końcu
kanałów, pozostanie na swoim miejscu.
Czyszczenie wodne filtra DPF po jego demontażu z pojazdu
na urządzeniu FH2/FH3
Najlepszą metodą czyszczenia filtra cząstek stałych i przywrócenia jego
zdolności do samoczynnego wypalania w czasie jazdy jest metoda czyszczenia wodnego urządzeniem
FH2/FH3 po wcześniejszym demontażu DPF z pojazdu. Dzięki zastosowaniu
odpowiedniej procedury sterowania wydatkiem wody, usunięciu podlega sadza, popiół oraz olej silnikowy,
płyn chłodniczy itp.
Cechy urządzenia FH2/FH3 Double
Modele
urządzenia
FFSolution FH
- FH1 Double - prosty model
tylko do samochodów osobowych
- FH2 Double - do samochodów osobowych i ciężarowych
- FH3 Double - do samochodów osobowych i ciężarowych,
z dużą kabiną
Funkcja Double - oba modele posiadają
podwójny tryb pracy: można czyścić jeden filtr, a w tym samym czasie suszyć drugi
Rama i obudowa
urządzenia oraz filtrów
Stal nierdzewna Inox
Umiejscowienie elektroniki
W pełni odizolowana rozdzielnia elektryczna
od komory wodnej podwójną ścianką ze stali
nierdzewnej, brak śrub łączących z komorą
wodną
Hydraulika
- omówienie podstawowej różnicy maszyny FH2/FH3
względem innych urządzeń na rynku
Urządzenie posiada dwie pompy: Uproszczony
schemat hydrauliki w FH2/FH3:
Zbiornik wody brudnej > Pompa cyrkulacyjna >
Filtry urządzenia > Zbiornik wody czystej >
Pompa czyszcząca > DPF
Jedna pompa oczyszcza wodę wymuszając
przepływ ze zbiornika brudnego, poprzez
filtry w urządzeniu do zbiornika czystego.
Druga pompa pobiera już oczyszczoną wodę i
wykorzystuje ją do czyszczenia DPF. Dzięki
temu rozwiązaniu zawsze jest zapas czystej
wody i nawet przy częściowo przytkanych
filtrach w urządzeniu, uzyskuje się ten sam
wysoki wydatek wody czyszczącej DPF.
Dodatkowo pompa cyrkulacyjna cały czas
oczyszcza wodę, także gdy pompa czyszcząca
aktualnie nie jest uruchomiona. Jest to
jedyne rozwiązanie umożliwiające uzyskanie
czystej wody podawanej na filtr DPF.
W przypadku innych maszyn z jedną pompą,
istnieje ryzyko, iż to sam filtr DPF zacznie
filtrować brudną wodę.
W takich maszynach schemat wygląda
następująco. Uproszczony schemat innych
maszyn:
Zbiornik > Pompa > Filtry urządzenia > DPF
W innych maszynach woda jest oczyszczana w 1
zbiorniku, a sam proces jej czyszczenia ma
miejsce tylko wtedy, gdy sam DPF jest
czyszczony, zatem gdy ciągle usuwane są z
niego zanieczyszczenia. Nie ma zatem czasu
na przefiltrowanie wody, jest ciągle brudna.
Dodatkowo wydatek wody spada, gdy filtry w
urządzeniu są już częściowo zabrudzone.
Zatem nie dość, że filtr DPF jest czyszczony
częściowo zabrudzoną wodą, to jeszcze o
niższym wydatku. Pomiar ciśnienia wody w
takich maszynach mija się z celem, gdyż z
jednej strony są przytkane filtry, a z
drugiej DPF.
Wyłącznie urządzenia FH2/FH3, które zawierają
dwie pompy oraz podwójny zbiornik
umożliwiają prawidłowe oczyszczenie wody
oraz zapewnienie wysokiego wydatku wody
czyszczącej DPF. Urządzenie posiada także
czujnik ciśnienia, który wskazuje prawdziwą
wartość przydławienia filtra DPF, gdyż z
jednej strony jest pompa z czystą wodą ze
swobodnym dostępem do całego zbiornika wody
czystej, a z drugiej czyszczony filtr DPF.
Zbiornik
na wodę
250l (FH2), 350l (FH3), ciągły wymuszony wewnętrzny obieg wody,
podział na część brudną i czystą
Napełnienie urządzenia wodą
Automatyczne, 3 pływaki w zbiorniku
Opróżnienie urządzenia z wody
Grawitacyjne
Cyrkulacja
i filtracja wody
Niezależna od pompy czyszczącej
Wydatek
pompy czyszczącej
Ciągły - 160 l / min, zabrudzenie filtrów
urządzenia nie wpływa na wydatek wody, która
czyści DPF
Wydatek
pompy recyrkulacyjnej
255 l/min
Typ suszenia,
Zalety suszenia
Suszenie za pomocą turbiny sterowanej
falownikiem oraz 3-fazowej nagrzewnicy. Dzięki zastosowaniu falownika
uzyskuje się wysoki przepływ
powietrza. Nagrzewnica dogrzewa powietrze do
100C. Nowe
rozwiązanie jest jeszcze skuteczniejsze w
efektywnym procesie suszenia, które także
czyści DPF usuwając obkurczoną sadzę i
popiół z kanałów.
Korzyści z suszenia DPF:
- Umożliwia prawidłowy odczyt
przeciwciśnienia na koniec procesu,
uzyskujemy wartość bez dławienia przez wodę
- Zapobiega przed dymieniem samochodu na
biało po montażu filtra
- Sterownik silnika uzna parametry filtra za
prawidłowe. W przypadku montażu filtra
nieprawidłowo osuszonego, będzie on mocno
dławił spaliny - jak filtr zatkany.
- W wielu przypadkach umożliwia
doczyszczenie filtra DPF:
W bardzo mocno zabrudzonych filtrach,
suszenie umożliwia oderwanie się resztek
sadzy i popiołu z filtra, które nie zostały
usunięte w procesie czyszczenia. W takim
wypadku sadza i popiół kurczy się i może
uwolnić się z kanałów.
Suszenie filtra cząstek stałych jest zatem
niezbędnym etapem procesu regeneracji DPF.
Temperatura wody
maks. 75C, regulowana
Odczyt
przeciwciśnienia filtra DPF
Badane powietrzem, przeciwciśnienie w mbarach, urządzenie
posiada szybką kalibrację likwidującą opory
przepływu urządzenia, dzięki czemu pomiar
przeciwciśnienia jest realny, nie są
stosowane także mnożniki wartości.
Odczyt
ciśnienia wody w trakcie procesu czyszczenia
pomiędzy pompą czyszczącą, a DPF
Automatyczne, ciągłe wskazanie
Cykl pracy
- Sprawdzenie przeciwciśnienia przed
czyszczeniem
- Wydruk parametrów filtra DPF
- Dwudrożne czyszczenie wodne lub z zaworem
- Suszenie gorącym powietrzem o dużym
wydatku
- Chłodzenie filtra
- Sprawdzenie przeciwciśnienia po
czyszczeniu
- Wydruk parametrów filtra DPF
Rodzaje
obsługiwanych komponentów
- Filtry DPF / FAP
- Katalizatory DOC
- Katalizatory SCR (AdBlue)
- z samochodów osobowych i ciężarowych (FH2/FH3)
Możliwość
obsługi filtrów wraz z długą rurą układu
wydechowego
Tak: Dzięki elastycznym przewodom oraz
wycięciu w bocznym panelu urządzenia, można
serwisować także filtry zespolone z
kilkumetrową rurą wydechową
Usunięciu
podlegają do 98,5%
Sadza, popiół, olej silnikowy, płyn
chłodniczy, inne zabrudzenia.
Czyszczenie, a ryzyko uszkodzenia filtra
Producent zlecił wykonanie badań
rentgenowskich, a także mikroskopem
elektronowym w celu potwierdzenia braku
negatywnego wpływu na strukturę ceramicznego
wkładu filtra, a także naniesionych metali
szlachetnych. Procedura czyszczenia jest
bezpieczna dla filtra DPF.
Czas cyklu
Kompletne czyszczenie, suszenie, chłodzenie
oraz sprawdzenie trwa 45 minut dla
filtrów z samochodów osobowych lub do 90
minut dla samochodów ciężarowych
Funkcja
Double
Możliwość czyszczenia jednego filtra w
jednym czasie, a suszenia drugiego
jednocześnie.
Adaptery -
rozszerzenie
Nasza firma znacząco rozszerzyła zestaw
adapterów, które dostarcza producent. Z
każdą maszyną dostarczamy w cenie
urządzenia: stożki uniwersalne FFSolution, kilkanaście zbrojonych redukcji
silikonowych z dedykowaną średnicą końcową,
metalowe opaski zaciskowe,
25 płyt montażowych, uszczelki gumowe, taśmy
mocujące, śruby, rurki, zaślepki... Naszym celem jest dostarczenie
kompletnego rozwiązania, a nie samego
urządzenia.
Montaż
filtra z samochodu ciężarowego (FH2/FH3)
W wersji urządzenia z obsługą samochodów
ciężarowych FH2/FH3 docisk
przylgni z przyłączem wody jest sterowany za
pomocą siłownika pneumatycznego. W przypadku
filtrów z mniejszym otworem, stosowane są
stożki montażowe jak w przypadku samochodów
osobowych.
Filtry
urządzenia - nowy typ
4 sztuki, 3-5 mikronów w zakresie 99,99%
cząsteczek, powierzchnia filtrów
22,8 m2 (NOWY TYP FILTRÓW! - Najlepsze na
rynku), wymiana
średnio co 100 filtrów DPF z samochodów
osobowych. Filtry nie
wymagają przemywania, a dzięki ich wysokiej
pojemności, nie tracisz czasu na ciągły
serwis urządzenia i wymianę filtrów. Cena za
komplet 4 szt filtrów: 900 zł netto
(transport gratis).
Cena filtrów w przeliczeniu na 1
wyczyszczony DPF: 9 zł netto.
W cenie urządzenia: 4 filtry w urządzeniu
oraz 4 na kolejną wymianę.
Filtry dostępne od ręki.
Detergent
Detergent FFSolution w formie koncentratu 5L
do rozrobienia 50L detergentu z wodą. W
cenie urządzenia dostarczany jest taki
koncetrat 5L. Wystarcza na 500 DPF, co daje
3,6 zł netto/1 DPF. Po zużyciu dostępny od
ręki w cenie 1800 zł netto/5L koncentrat.
Koszt
eksploatacji (prąd, woda, detergent)
średnio 20 zł netto / 1 DPF
Szyby w
drzwiach
Szkło klejone bezpieczne
Drukarka
Wbudowana, termiczna
Ekran
Dotykowy
Programy
Gotowe programy do użycia, brak konieczności
ręcznego ustawiania parametrów
Waga bez
wody
600kg (FH2), 750kg (FH3)
Wymiary (sz
x g x wys)
FH1: 203x85x182cm
FH2: 233x113x258cm (wysokość 210 cm przed
zmontowaniem)
FH3: 275x113x258cm (wysokość 210 cm przed
zmontowaniem)
Części
zamienne
Części zamienne ogólnie dostępne na rynku
Informacje
o producencie
FFSolution to szwajcarsko - kanadyjski
producent rozwiązań do usprawniania filtrów
DPF i katalizatorów.
Siedziba firmy w Europie:
FFSolution - Szwajcaria - Zug /k Zurychu .
Zakład produkcyjny:
Włochy - Mediolan.
Dzięki bezpośredniemu importowi urządzeń do
Polski z Włoch, nie są one objęte cłem.
Urządzenie posiada certyfikat CE
Wymagane
media
3 fazy 17kW, instalacja el. bezp. 25A /
przewody 6mm2, sprężone powietrze, zasilanie
wodą, ewentualnie podłączenie zewnętrznym
przewodem do kanalizacji na poziomie podłogi
lub +5cm
Fakturowanie, stawka VAT, leasing
1. Dla klientów płacących z własnych
środków:
- Faktura VAT 23% w PLN wystawiana przez
naszą firmę
lub
- Faktura VAT 0% w EURO (wystawiana przez
FFSolution Szwajcaria, reverse-charge -
wymagany aktywny NIP unijny klienta).
2. Współpracujemy z firmami leasingowymi w
zakresie finansowania urządzenia.
Gwarancja
producenta
1 rok, producent gwarantuje, iż produkt jest
wolny od wad fizycznych i prawnych. Serwis
gwarancyjny i pogwarancyjny poprzez Gładysek
sp.j.