Sprzedaż i serwis urządzeń warsztatowych

Gładysek

Mapa stronyKontakt


 
Bosch Diagnostics
Program ESI[tronic]
 
Urządzenia diagnostyczne


Promocje i nowości

Czyszczenie filtrów DPF, FAP, SCR
Diagnoza silników i elektroniki
  Kontrola i czyszczenie wtryskiwaczy
 
Oprogramowanie
Analiza spalin
Prostowniki i testery akumulatorów
Diagnoza alternatorów i rozruszników
Urządzenia do obsługi klimatyzacji
Wyciągi spalin samochodowych
Urządzenia uzupełniające

Używane urządzenia diagnostyczne

Szkolenia serwisowe
Poradnik diagnostyki samochodowej

Turbiny, wtryskiwacze i pompy
Sklep internetowy Bosch

Strona główna
Kontakt
Mapa strony

Strona startowa Gładysek
Serwis Samochodowy Bosch
 
 

EPS 205 oraz update EPS 200 > 205

Urządzenie Bosch do testowania wtryskiwaczy diesla - dla serwisów diesla











  Informacje o produkcie  
    Cennik

Stworzymy dla Ciebie nowy biznes
Pracownia naprawy wtryskiwaczy
 
Bosch
DCI 700
EPS 708
EPS 205 oraz update EPS 200 > 205
EPS 118

Carbon Zapp
MTBR - wielofunkcyjny stół probierczy
CRU2R, CRU4R (CR)
DCDR, TBCR, BCR-Kit - Przystawki
DS1R, DS2R (CR)
UIPR (EUI)
HUIR (HEUI)
GDU2R, GDU4R, GD1R (benzyna GDI)
GS2, GS4, GS8 (benzyna)
CRU2(i) -> CRU2R UPDATE, WYMIANA
CRU2 -> CRU2i UPDATE
FST
ES3
Oleje i detergenty

Narzędzia do wyciągania wtryskiw.
 
Porównanie stołów probierczych 2019
EPS 205

Elektroniczny próbnik do sprawdzania:

- wtryskiwaczy Common Rail:
• elektromagnetycznych CRI z samochodów osobowych Bosch
• elektromagnetycznych CRI z samochodów osobowych Delphi, Denso (opcja)
• piezoelektrycznych Bosch
• piezoelektrycznych Delphi, Siemens (opcja)

- wtryskiwaczy mechanicznych:
• wtryskiwaczy DHK 1- i 2-sprężynowych
• wtryskiwaczy DHK z NBF
• wtryskiwaczy stopniowych bocznie zasilanych (np. Mercedes Actros, Atego)

- końcówek pompowtryskiwaczy
• po zastosowaniu odpowiednich narzędzi i adapterów można dokonać sprawdzenia części wtryskowej pompowtryskiwaczy UI i UIN (opcja)

Urządzenie Bosch EPS 205 jest następcą urządzenia EPS 200 lub EPS 200A. Modele serii 200 nie są już produkowane.

Najważniejsze zmiany EPS 205 w stosunku do EPS 200:
- Testowanie wtryskiwaczy piezoelektrycznych (opcja)
- Nowy uchwyt do wtryskiwaczy CRI i CRIN oraz mechanicznych (opcja)
- Nowa większa osłona
- Nowa komora wtryskowa
- Nowy zawór ustalający nadciśnienie w wężu przelewowym do badania CRI piezo
- Nowe oprogramowanie
- Zmodyfikowany układ chłodzenia

Cechy charakterystyczne EPS 205

Wysoka precyzja pomiaru
- Badanie wtryskiwaczy z odniesieniem do bazy danych Bosch, prezentowane są dokładne wartości zmierzone, minimalne oraz maksymalne wraz z ich oceną
- Wbudowany zawór zwrotny do badania CRI-Piezo
- Bardzo dobry obieg powietrza chłodzącego
- Wbudowany program płukania podzespołów Diesla
- Innowacyjne testowanie wtryskiwaczy piezoelektrycznych
- Kompletny test CRI oraz CRIN do 1800 bar
- Ograniczony test CRI oraz CRIN > 1800 bar

Wygodna osłona ułatwiająca obsługę (np. CRIN)

- Prosty montaż podzespołów na urządzeniu
- Uniwersalny uchwyt do końcówek pompowtryskiwaczy, wtryskiwaczy konwencjonalnych i Common Rail CRI/CRIN
- Komora wtryskowa do wtryskiwaczy konwencjonalnych, pompowtryskiwaczy UI i Common Rail CRI/CRIN
- Konieczne wykorzystanie adapterów CRIN jak w przystawkach do stołów probierczych EPS 815 lub EPS 708

- Ekran dotykowy, klawiatura w opcji
- Automatyczny przebieg testu
- Intuicyjna nawigacja w menu
- Wbudowana baza danych do zapisywania wyników testów oraz danych klienta

Kompaktowy próbnik z systemem operacyjnym Windows XP
- Złącze USB do drukarki, myszy, klawiatury
- Drukowanie protokołów z wynikami pomiarów i danymi klienta



Etapy pomiarów

Wtryskiwacz elektromagnetyczny CR (samochody osobowe i ciężarowe)
- Ciągły test szczelności od niskiego do wysokiego ciśnienia (0-1800 barów)
- Pomiar wydatku przelewu
- Dawka wtrysku: bieg jałowy, dawka emisji, pełne obciążenie, wtrysk wstępny

Wtryskiwacz piezoelektryczny CR
- Ciągły test szczelności od niskiego do wysokiego ciśnienia (0-1800 barów)
- Test początku dawkowania wtryskiwacza
- Ciśnienie przelewu (budowanie ciśnienia niezbędne do kolejnych pomiarów)
- Rozpoznawanie kodu ISA
- Pomiar wydatku przelewu
- Dawka wtrysku: bieg jałowy, dawka emisji, pełne obciążenie, wtrysk wstępny

Pompowtryskiwacz (do samochodu osobowego lub ciężarowego) - rozpylacz z wykorzystaniem adaptera oraz wtryskiwacze konwencjonalne
- Ciśnienie otwarcia 1
- Ciśnienie otwarcia 2 (tylko wtryskiwacze 2-spręzynowe)
- Test szczelności wewnętrznej ( pomiar przez czujniki ciśnienia)
- Test chrypienia (wykonuje maszyna)
- Test szczelności rozpylacza (ocena wzrokowa)
- Kształt strugi rozpylanego paliwa

Zasilanie 3 fazowe , 380 – 460 V

Stale aktualizowana baza danych
Firma Bosch umożliwia dodatkowy zakup oprogramowania do EPS 205 z aktualizowaną bazą danych wtryskiwaczy elektromagnetycznych i piezoelektrycznych Bosch CR i DHK w abonamencie rocznym, tzw. Bosch CD-TestData. Oprogramowanie zawiera jednocześnie dane do pozostałych komponentów dieslowskich testowanych na stołach probierczych EPS 708 / 815.

EPS 205 wymaga dla pełnej funkcjonalności doposażenia w następujące elementy:
- przystawkę do elektromagnetycznych wtryskiwaczy CR Delphi, Denso
- różne adatery mocujące do wtryskiwaczy CR z samochodów ciężarowych (CRIN)
- przystawkę do piezoelektrycznych wtryskiwaczy Common Rail Delphi, VDO/Siemens/Continental (opcjonalnie)

Bez powyższych elementów EPS 205 obsługuje jedynie wtryskiwacze mechaniczne, końcówki pompowtryskiwaczy oraz elektromagnetyczne i piezoelektryczne wtryskiwacze CR Bosch z samochodów osobowych (CRI).


Update EPS 200 lub EPS 200A do EPS 205
Dla klientów posiadających już urządzenie EPS 200 lub EPS 200A firma Bosch wprowadziła możliwość sprzętowej i programowej rozbudowy starej wersji urządzenia o nowe funkcje i możliwości.

Istnieją różne możliwości rozbudowy urządzenia

- Przebudowa urządzenia EPS 200 do EPS 205 (zestaw obowiązkowy do korzystania z poniższych zestawów)
- Zestaw do wtryskiwaczy CRI Bosch Piezo
- Zestaw do wtryskiwaczy CR Siemens, Denso Piezo
- Zestaw do wtryskiwaczy elektromagnetycznych Delphi, Denso (dla posiadaczy EPS 200 bez "A")
- Zestaw do wtryskiwaczy CR z samochodów ciężarowych Bosch CRIN (szybszy montaż, zawiera nowy uchwyt wtryskiwaczy i nową komorę wtryskową)
- Różne adaptery montażowe do wtryskiwaczy CRIN (szybszy montaż)

Klienci posiadający urządzenie EPS 200A mogą nadal korzystać ze starych elementów do wtryskiwaczy CRI Delphi, Denso oraz CRIN. Nowe zestawy CRIN są łatwiejsze w użyciu i skracają czas montażu wtryskiwaczy na próbniku. Nie zwiększają natomiast możliwości pomiarowych.

Urządzenia EPS 200 / 200A z datą produkcji do 04.2008 wymagają dodatkowej wymiany pamięci Flash IDE.

Przebudowa urządzenia jest zawarta w cenie zestawów modyfikujących.

Jakie korzyści można uzyskać przebudowując EPS 200/200A na EPS 205 z opcjami dodatkowymi?

Doposażenie w celu testowania wtryskiwaczy piezoelektrycznych (samochody osobowe)
- Bosch
- Siemens / Denso
- Doposażenie w celu szybkiego i łatwego mocowania wtryskiwaczy CRIN (pojazdy użytkowe), a także wtryskiwaczy CRI (samochody osobowe)
- Doposażenie ułatwiające obsługę osłony ochronnej

Możliwości doposażenia EPS 200

Wyposażenie do testowania Bosch Piezo (sam. osobowe) Bosch, Siemens, Denso



Wtryskiwacz piezoelektryczny Bosch zamontowany na EPS 200 zmodyfikowanym
do wersji EPS 205 (uwaga, na zdjęciu także uchwyt i komora wtryskowa z zestawu CRIN)


Wyposażenie do testowania wtryskiwaczy CRIN
- Ulepszony uchwyt do mocowania wtryskiwaczy CRIN
- Ułatwiony i szybszy montaż wtryskiwaczy do pojazdów użytkowych
- Nowa uniwersalna komora wtryskowa
- Konieczne zastosowanie specjalizowanych adapterów używanych w stołach probierczych EPS 815 / EPS 708



Wtryskiwacz Bosch CRIN z samochodu ciężarowego z nowym systemem mocowania i podłączeń

- Obie opcje doposażenia wymagają dodatkowo zestawu podstawowego
Zestaw podstawowy zawiera większą osłonę i inne usprawnienia techniczne (nowy interfejs, precyzyjniejszy pomiar).

Kodowanie IMA kodu jest możliwe tylko na stołach probierczych EPS 815 i EPS 708 lub Carbon Zapp CRU2R, CRU4R.

Więcej informacji o cenach oraz możliwościach konfiguracji przebudowy EPS 200 lub nowych urządzeniach EPS 205 udzielamy telefonicznie pod nr: 12 412 99 89


Chcesz otworzyć własną pracownię naprawy i regeneracji wtryskiwaczy?
My Ci w tym pomożemy i nauczymy Cię jak to się robi, gdyż sami się tym zajmujemy:

Strona poświęcona otwieraniu pracowni naprawy wtryskiwaczy i pomp diesla
otwierana w nowym oknie