 |
|
 |
|
|

Szkolenia serwisowe
 |
|
|
Elektroniczne układy zapłonowe
Czas trwania kursu: 1 dzień od 9,00 do 17,00.
Cena kursu wraz z materiałami szkoleniowymi 700,00 zł netto.
Możliwość otrzymania certyfikatu ukończenia kursu.
1. Podział układów zapłonowych.
2. Budowa aparatu zapłonowego z czujnikiem indukcyjnym:
-badanie sygnałów oscyloskopowych.
3. Budowa aparatu zapłonowego z czujnikiem Halla:
-badanie sygnałów oscyloskopowych.
4. Schemat elektryczny układu hybrydowego TZ z omówieniem punktów
pomiarowych.
5. Symulacja sygnałów sterujących do modułów zapłonowych.
6. Osyloskopowe przebiegi wzorcowe w układach zapłonowych:
-sygnały prądowe i napięciowe.
7. Prawidłowy dobór części układów zapłonowych.
8. Uwagi warsztatowe dotyczące naprawy układów zapłonowych.
9. Zasady ustalania kąta wyprzedzenia zapłonu.
10. Wpływ kąta wyprzedzenia zapłonu na skład spalin i zużycie
paliwa.
11. Omówienie komputerowych układów zapłonowych drugiej generacji
EZ.
12. Czujniki położenia i prędkości obrotowej wału korbowego oraz
położenia wałka rozrządu:
-budowa,
-pomiary,
-możliwe usterki.
13. Omówienie działania systemu zapłonowego EZ w samochodzie
Mercedes Benz.
14. Zmiana charakterystyk zapłonowych przez korektory
oktanowości.
15. Czujniki spalania stukowego:
-omówienie budowy i zasady działania czujnika stuków silnika,
-zasady prawidłowego montażu,
-pomiary i usuwanie usterek.
16. Selektywna regulacja spalania stukowego:
-zasada automatycznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu,
-diagnoza własna systemu zapłonowego.
17. Płynna regulacja mocy turbiny w układach z regulacją spalania
stukowego.
18. Cewki zapłonowe w układach wysokiego napięcia:
-budowa, usterki, badanie, dobór.
19. Układy bezrozdzielaczowe VZ:
-oscyloskopowe przebiegi wysokiego napięcia,
-możliwe usterki,
-warsztatowe metody diagnostyczne i uwagi montażowe.
Jeśli potrafi Pan prawidłowo odpowiedzieć na następujące pytania,
to znaczy, że nie musi Pan brać udziału w tym kursie.
1.Dlaczego przebicie kabla wysokiego napięcia w pojazdach z instalacją
gazową LPG może wywołać wybuch w kolektorze ssącym?
2.Który fragment oscyloskopowego przebiegu wysokiego napięcia świadczy o
braku zwarcia międzyzwojowego w cewce zapłonowej?
3.Jak zmierzyć wysokie napięcie w układach bezrozdzielaczowych z cewkami
pojedynczymi, mając do dyspozycji zwykły oscyloskop?
Elektrotechnika i elektronika w pojazdach samochodowych
Cz. I -
Elektrotechnika samochodowa
Cz. II - Elektronika
samochodowa
Cz. III - Pomiary
oscyloskopowe i multimetryczne

Klimatyzacja w
pojazdach samochodowych
Diagnoza komputerowa
sterowników z wykorzystaniem testera usterek
Bosch KTS
xxx i programu ESI[tronic]
Elektroniczne Systemy
Diesla EDC z pompami wtryskowymi Bosch
Common
Rail BOSCH I i II generacji, serwis wtryskiwaczy
diesla
Common
Rail BOSCH III generacji, filtry cząstek stałych,
diagnostyka systemów CR,
Elektroniczne układy
zapłonowe
Wielopunktowe
benzynowe systemy wtryskowe Motronic
Pokładowe systemy
diagnostyczne OBD II i EOBD
Magistrala CAN
|
|
|