Elektroniczne Systemy Diesla EDC z pompami wtryskowymi VP37 i VP44
Czas trwania kursu: 1 dzień od 9,00 do 17,00.
Cena kursu wraz z materiałami szkoleniowymi 700,00 zł netto.
Możliwość otrzymania certyfikatu ukończenia kursu.
1. Warianty systemu EDC
2. Pompy rozdzielaczowe EDC typu VE – VP37
a. Czujniki
b. Nastawnik dawki paliwa w tym czujnik położenia nastawnika
c. Regulacja kąta wtrysku
d. Diagnostyka komputerowa
3. Omówienie systemu wtryskowego EDC 14M firmy Bosch z pompą VP
44
a. Czujniki
b. Elementy wykonawcze
c. Elektroniczne sterowniki
4. Omówienie układu paliwowego
a. Pompa elektryczna
b. Pompa strumieniowa ze zwężką Venturiego
5. Budowa i działanie pompy promieniowej VP 44
a. Obwód niskiego ciśnienia
b. Obwód wysokiego ciśnienia
c. Regulacja dawki wtrysku
d. Regulacja początku wtrysku
e. Sterownik PSG-5 z elektrozaworami: dawki i przestawiacza początku
tłoczenia
6. Uwagi do montażu pompy wtryskowej
a. Odpowietrzanie układu paliwowego
b. Warunki bezpieczeństwa przy uruchamianiu pompy VP 44
7. Diagnostyka komputerowa sterownika PSG-5 pompy VP 44
a. Możliwości samodiagnozy
b. Tabela kodów błędów
8. Odblokowanie pompy na silniku za pomocą testera usterek –
system DDS
Jeżeli potrafi Pan odpowiedzieć na następujące pytania, to znaczy,
że nie musi Pan brać udziału w tym kursie.
1. W jaki sposób faza sygnału elektrycznego z czujnika położenia iglicy
wtrysku wpływa na pracę systemu EDC?
2. Jakim sygnałem jest sterowany nastawnik dawki paliwa HDK pompy EDC i
jak go można zmierzyć?
3. W jaki sposób można odblokować immobiliser po wymianie pompy
wtryskowej?
|
|
Elektrotechnika i elektronika w pojazdach
samochodowych
Cz. I -
Elektrotechnika samochodowa
Cz. II - Elektronika
samochodowa
Cz. III - Pomiary
oscyloskopowe i multimetryczne
Klimatyzacja w
pojazdach samochodowych
Diagnoza komputerowa
sterowników z wykorzystaniem testera usterek
Bosch KTS
xxx i programu ESI[tronic]
Elektroniczne Systemy
Diesla EDC z pompami wtryskowymi Bosch
Common
Rail BOSCH I i II generacji, serwis wtryskiwaczy
diesla
Common
Rail BOSCH III generacji, filtry cząstek stałych,
diagnostyka systemów CR,
Elektroniczne układy
zapłonowe
Wielopunktowe
benzynowe systemy wtryskowe Motronic
Pokładowe systemy
diagnostyczne OBD II i EOBD
Magistrala CAN
|