Common Rail III generacji, filtry cząstek stałych, diagnostyka systemów
CR
Czas trwania kursu 1 dzień od 9,00 do 17,00.
Cena kursu wraz z materiałami szkoleniowymi 700,00 zł netto.
Możliwość uzyskania certyfikatu ukończenia kursu.
1. Omówienie systemu wtryskowego Common Rail III generacji.
2. Budowa i działanie wtryskiwaczy piezoelektrycznych firmy
Bosch.
3. System wtryskowy CR Bosch EDC 17.
4. Budowa i działanie pompy wysokiego ciśnienia CP4 firmy Bosch.
5. Omówienie korekcji dawki wtryskiwaczy:
a. kalibracja dawki zerowej NMK
b. wyrównanie dawki wtryskiwaczy – IMA code.
6. Adaptacja klasyfikowanych wtryskiwaczy przy użyciu testera
usterek KTS XXX
– tzw.
wprowadzenie kodu wtryskiwaczy do sterownika silnika.
7. Zagadnienia oczyszczania spalin nowoczesnego silnika diesla:
a. powstawanie cząstek stałych
b. normy emisji spalin
c. procesy oczyszczania spalin
d. budowa filtrów cząstek stałych suchych DPF i mokrych FAP
e. sposoby regeneracji filtrów DPF i FAP
f. eksploatacja pojazdów z filtrami cząstek stałych
g. komputerowa diagnostyka układów z filtrami DPF.
8. Diagnostyka systemów CR w pojeździe:
a. testy diagnostyczne przy użyciu testera usterek
b. adaptacja podzespołów systemu wtryskowego
c. badanie przelewów wtryskiwaczy
d. pomiary niskiego i wysokiego ciśnienia paliwa
e. badania oscyloskopowe sygnałów elektrycznych w systemie wtryskowym
CR.
Jeśli potrafi Pan prawidłowo odpowiedzieć na następujące pytania,
to znaczy, że nie musi Pan brać udziału w tym kursie.
1. Jak duże ciśnienia paliwa występują na przelewach wtryskiwaczy
piezoelektrycznych firmy Bosch i Siemens i dlaczego jest to tak ważny
parametr?
2. Kiedy jest zalecana regeneracja serwisowa filtra cząstek stałych w
pojeździe i w jakich warunkach może być skutecznie i bezpiecznie
przeprowadzona?
3. Co to jest kod IMA wtryskiwaczy i jaki ma wpływ na pracę silnika
diesla z systemem wtryskowym Common Rail?
|
|
Elektrotechnika i elektronika w pojazdach
samochodowych
Cz. I -
Elektrotechnika samochodowa
Cz. II - Elektronika
samochodowa
Cz. III - Pomiary
oscyloskopowe i multimetryczne
Klimatyzacja w
pojazdach samochodowych
Diagnoza komputerowa
sterowników z wykorzystaniem testera usterek
Bosch KTS
xxx i programu ESI[tronic]
Elektroniczne Systemy
Diesla EDC z pompami wtryskowymi Bosch
Common
Rail BOSCH I i II generacji, serwis wtryskiwaczy
diesla
Common
Rail BOSCH III generacji, filtry cząstek stałych,
diagnostyka systemów CR,
Elektroniczne układy
zapłonowe
Wielopunktowe
benzynowe systemy wtryskowe Motronic
Pokładowe systemy
diagnostyczne OBD II i EOBD
Magistrala CAN
|