Kurs nr 5: „System wtryskowy Motronic MP 9.0, blokada odjazdu, magistrala CAN”.
Czas trwania kursu: 1 dzień od 9,00 do 17,00.
Cena kursu wraz z materiałami szkoleniowymi 430,00 zł brutto.
Możliwość otrzymania certyfikatu ukończenia kursu.
MOTRONIC MP 9.0.
1. Budowa systemu wtryskowego Motronic MP 9,0 ( 1AV Magneti
Marelli).
2. Przegląd funkcji realizowanych przez ten system wtryskowy.
3. Omówienie systemu zapłonowego.
4. Układ paliwowy z systemem odpowietrzania zbiornika.
5. MAP sensor –budowa, działanie, kontrola.
6. Cyrkonowa sonda lambda z podniesionym potencjałem masy.
7. Zespół przepustnicy-budowa, działanie, kontrola oraz obsługa serwisowa.
8. Czujnik Halla z szerszą szczeliną w przesłonie.
9. Selektywna regulacja spalania stukowego.
10. Diagnoza szeregowa systemu wtryskowego MP 9.0.
11. Omówienie schematu elektrycznego systemu wtryskowego.
12. Podstawowe ustawienie zapłonu-omówienie komputerowego trybu nastawczego.
13. Podstawowe ustawienie przepustnicy- omówienie komputerowego trybu nastawczego.
BLOKADA ODJAZDU (Imobilizer) na bazie pojazdów z grupy VW.
1. Elementy składowe systemu blokady odjazdu.
2. Omówienie sposobów kodowania transmisji sygnałów.
3. Numer tajny (login) i numer identyfikacyjny sterownika blokady odjazdu.
4. Diagnoza własna systemu blokady przez złącze diagnostyczne.
5. Schemat elektryczny blokady odjazdu-omówienie.
6. Kodowanie kluczyków.
7. Adaptacja blokady odjazdu przy użyciu testera usterek niezbędna przy wymianie sterownika
systemu wtryskowego.
8. Usterki w systemach blokady i uwagi praktyczne przydatne przy ich usuwaniu.
MAGISTRALA DANYCH „CAN”.
1. Konwencjonalna wymiana danych między sterownikami systemów elektronicznych w pojeździe.
2. Podstawowe pojęcia i właściwości szyny CAN.
3. Przepływ informacji w szynie CAN.
4. Struktura sieci CAN.
5. Budowa węzłów i sieci CAN.
6. Adresowanie i sprawdzanie akceptacji (arbitraż).
7. Stany logiczne na magistrali.
8. Realizacja elektroniczna szyny CAN.
9. Przykładowa realizacja szyny CAN systemów bezpieczeństwa i komfortu w
VW.
10. Diagnostyka magistrali CAN- omówienie usterek.
Jeśli potrafi Pan prawidłowo odpowiedzieć na następujące pytania, to znaczy, że nie musi Pan brać udziału w tym kursie.
1.Proszę opisać przebieg procesu podstawowego ustawienia przepustnicy w systemie wtryskowym MP 9.0.
2.Na czym polega adaptacja sterownika w systemie wtryskowym z blokadą odjazdu w samochodzie z grupy Volkswagena?
3.Na czym polega arbitraż wiadomości przesyłanych po szynie CAN?
|
|
Kurs nr 1.
Elektroniczne układy
zapłonowe,
Kurs nr 2.
Benzynowe systemy
wtrysku ciągłego K i KE-Jetronic/Motronic,
Kurs nr 3.
Jednopunktowe
benzynowe systemy wtryskowe Jetronic/Motronic/Multec,
Kurs nr 4.
Wielopunktowe
benzynowe systemy wtryskowe Jetronic/Motronic,
Kurs nr 5.
System wtryskowy Motronic MP 9.0, blokada odjazdu,
magistrala CAN,
Kurs nr 6.
Pokładowe systemy
diagnostyczne OBD II i EOBD,
Kurs nr 7.
Diagnostyka
benzynowych systemów wtryskowych,
Kurs nr 8.
Klimatyzacja w
pojazdach samochodowych.
|