Sprzedaż i serwis urządzeń warsztatowych

Gładysek

Mapa stronyKontakt

 

 
Bosch Diagnostics
Program ESI[tronic]
Urządzenia diagnostyczne
 
Szkolenia serwisowe

Serwis urządzeń diagnostycznych
Poradnik diagnostyki samochodowej

Turbiny, wtryskiwacze i pompy
Sklep internetowy Bosch

Strona główna
Kontakt
Mapa strony

Strona startowa Gładysek
Serwis Samochodowy Bosch
 
 

Szkolenia serwisowe
  Nawigacja
  Wykaz i program kursów
  Terminy
  Formularz zgłoszeniowy
     


Common Rail III generacji, filtry cząstek stałych, diagnostyka systemów CR

Czas trwania kursu 1 dzień od 9,00 do 17,00.
Cena kursu wraz z materiałami szkoleniowymi 430,00 zł brutto.
Możliwość uzyskania certyfikatu ukończenia kursu.

1. Omówienie systemu wtryskowego Common Rail III generacji.
2. Budowa i działanie wtryskiwaczy piezoelektrycznych firmy Bosch.
3. System wtryskowy CR Bosch EDC 17.
4. Budowa i działanie pompy wysokiego ciśnienia CP4 firmy Bosch.
5. Omówienie korekcji dawki wtryskiwaczy:
a. kalibracja dawki zerowej NMK
b. wyrównanie dawki wtryskiwaczy – IMA code.
6. Adaptacja klasyfikowanych wtryskiwaczy przy użyciu testera usterek KTS XXX
– tzw. wprowadzenie kodu wtryskiwaczy do sterownika silnika.
7. Zagadnienia oczyszczania spalin nowoczesnego silnika diesla:
a. powstawanie cząstek stałych
b. normy emisji spalin
c. procesy oczyszczania spalin
d. budowa filtrów cząstek stałych suchych DPF i mokrych FAP
e. sposoby regeneracji filtrów DPF i FAP
f. eksploatacja pojazdów z filtrami cząstek stałych
g. komputerowa diagnostyka układów z filtrami DPF.
8. Diagnostyka systemów CR w pojeździe:
a. testy diagnostyczne przy użyciu testera usterek
b. adaptacja podzespołów systemu wtryskowego
c. badanie przelewów wtryskiwaczy
d. pomiary niskiego i wysokiego ciśnienia paliwa
e. badania oscyloskopowe sygnałów elektrycznych w systemie wtryskowym CR.

Jeśli potrafi Pan prawidłowo odpowiedzieć na następujące pytania, to znaczy, że nie musi Pan brać udziału w tym kursie.

1. Jak duże ciśnienia paliwa występują na przelewach wtryskiwaczy piezoelektrycznych firmy Bosch i Siemens i dlaczego jest to tak ważny parametr?

2. Kiedy jest zalecana regeneracja serwisowa filtra cząstek stałych w pojeździe i w jakich warunkach może być skutecznie i bezpiecznie przeprowadzona?

3. Co to jest kod IMA wtryskiwaczy i jaki ma wpływ na pracę silnika diesla z systemem wtryskowym Common Rail?

 
Elektrotechnika i elektronika w pojazdach samochodowych
Cz. I - Elektrotechnika samochodowa
Cz. II - Elektronika samochodowa
Cz. III - Pomiary oscyloskopowe i multimetryczne

Klimatyzacja w pojazdach samochodowych
Diagnoza komputerowa sterowników z wykorzystaniem testera usterek
Bosch KTS xxx i programu ESI[tronic]

Elektroniczne Systemy Diesla EDC z pompami wtryskowymi Bosch
 Common Rail BOSCH I i II generacji, serwis wtryskiwaczy diesla
 Common Rail BOSCH III generacji, filtry cząstek stałych, diagnostyka systemów CR,
Elektroniczne układy zapłonowe
Wielopunktowe benzynowe systemy wtryskowe Motronic
Pokładowe systemy diagnostyczne OBD II i EOBD
Magistrala CAN