
Wielopunktowe benzynowe systemy wtryskowe Motronic
Czas trwania kursu: 1 dzień od 9,00 do 17,00.
Cena kursu wraz z materiałami szkoleniowymi
700,00 zł netto.
Możliwość otrzymania certyfikatu ukończenia kursu.
1. Podział i charakterystyka benzynowych
systemów wtryskowych.
2. Wtrysk symultaniczny, grupowy i
sekwencyjny na bazie systemu wtryskowego Bosch
Jetronic.
3. Pompy paliwowe w systemach wtryskowych:
-budowa i zasada działania,
-usterki i pomiary,
-uwagi warsztatowe związane z montażem pomp
paliwowych.
4. Regulatory ciśnienia paliwa:
-budowa i zasada regulacji ciśnienia,
-usterki i pomiary,
-skrócony program handlowy pomp paliwa Bosch-a.
5. Wtryskiwacze paliwa i systemy sterowania
czasem otwarcia Ti:
-jednym impulsem,
-z ograniczeniem prądowym,
-sterowanie impulsowe.
6. Omówienie oscyloskopowych przebiegów
wzorcowych czasu otwarcia wtryskiwacza Ti.
7. Przepływomierze:
-klapkowe,
-z gorącym drutem,
-z gorącą warstwą.
8. Czujniki temperatury silnika i powietrza.
9. Nastawniki i regulatory biegu jałowego.
10. Sondy lambda:
-cyrkonowe,
-tytanowe,
-dwupunktowe,
-szerokopasmowe.
11. System odprowadzania par paliwa ze
zbiornika.
12. Motronic- budowa i działanie.
13. Czujniki ciśnienia bezwzględnego- MAP
sensory.
14. Potencjometry przepustnicy.
15. Czujniki rozpoznania cylindra (faz
rozrządu).
16. Przegląd systemów Motronic.
17. Przestawianie wałka rozrządu.
18. Recyrkulacja spalin.
19. Zmienne kolektory ssące.
Jeśli potrafi Pan prawidłowo odpowiedzieć na
następujące pytania, to znaczy, że nie musi Pan brać
udziału w tym kursie.
1.W jaki sposób mając do dyspozycji oscyloskop,
można stwierdzić zatartą iglicę wtryskiwacza
elektromagnetycznego?
2.Jaka jest różnica w sposobie pomiaru sygnału z
dwupunktowej sondy lambda i z sondy szerokopasmowej?
3.Na czym polega w systemach Simtec pomiar
rozpoznania cylindra z wykorzystaniem czujników
generacyjnych (fazowych) i jak można zbadać ten
sygnał?
 |
 |
Elektrotechnika i elektronika w pojazdach
samochodowych
Cz. I -
Elektrotechnika samochodowa
Cz. II - Elektronika
samochodowa
Cz. III - Pomiary
oscyloskopowe i multimetryczne

Klimatyzacja w
pojazdach samochodowych
Diagnoza komputerowa
sterowników z wykorzystaniem testera usterek
Bosch KTS
xxx i programu ESI[tronic]
Elektroniczne Systemy
Diesla EDC z pompami wtryskowymi Bosch
Common
Rail BOSCH I i II generacji, serwis wtryskiwaczy
diesla
Common
Rail BOSCH III generacji, filtry cząstek stałych,
diagnostyka systemów CR,
Elektroniczne układy
zapłonowe
Wielopunktowe
benzynowe systemy wtryskowe Motronic
Pokładowe systemy
diagnostyczne OBD II i EOBD
Magistrala CAN
|